قیمت روز سکه (تومان)

سکه طرح قدیم
۱,۱۸۱,۰۰۰
سکه تمام - امامی
۱,۲۰۲,۰۰۰
نیم سکه
۶۹۱,۰۰۰
ربع سکه
۳۸۷,۰۰۰
سکه گرمی
۲۴۸,۰۰۰

آخرین اخبار

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۳
یورو
۴,۰۶۱
پوند
۴,۶۸۵
درهم
۱,۰۳۵
دلار کانادا
۲,۸۹۹
دلار استرالیا
۲,۸۹۸
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۴۰
کرون سوئد
۴۱۸
رینگیت مالزی
۸۹۳
بات تایلند
۱۱۵
یوان چین
۵۷۹
فرانک سوییس
۳,۸۴۴
کد خبر: 293355
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۴۰

کتاب - سه کتاب دو شهر و یک داستان - دارای تناقض است

تصاویر/ مراسم رونمایی و نقد کتاب تورات، انجیل و قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی روز گذشته در مراسم رونمایی و نقد «سه کتاب دو شهر و یک داستان» در موضوعات تورات، انجیل و قرآن که در سالن اجتماعات انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد،با اشاره به نقاط قوت این کتاب بیان داشت: مطالعه تطبیقی کتب ادیان الهی گامی صحیح برای روشن شدن حقایق ادیان الهی است.

وی در ادامه افزود: تقریب بین ادیان و جلوگیری از تفرقه، اختلاف، تعصب‌های جاهلانه و سوء استفاده مخالفان ادیان الهی از این مسئله نقطه روشنی، در تألیف کتاب سه کتاب دو شهر و یک داستان است.

استاد جامعه المصطفی گفت: از این کتاب می‌شود برداشت کرد که منبع ما وحی الهی و یکی است و خوب بود که این مساله در نتیجه کتاب تصریح می‌شد، و با این بیان شبهه اقتباس حل می‌شد، بدین معنا که قرآن کریم از منبع وحی سرچشمه می‌گیرد و داستان‌هایش را از جای دیگر نیاورده است.

وی افزود: نویسنده‌ای این کتاب فردی دانشمند و باتجربه است و با مشاهده نزدیک از پیروان ادیان الهی، مطالب خود را در این کتاب گردآوری کرده‌اند، چاپ زیبا و فهرست کامل این کتاب نیز از ویژگی‌های این کتاب است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضایی اصفهانی گفت: یک اشکال روشی و دو اشکال در تطبیق تاریخی و دو اشکال در تشبیه دو شهر به همدیگر در این کتاب وجود دارد، بیان سه کتاب به معنای سه کتاب تورات، انجیل و قرآن است بیان دو شهر به معنای اورشلیم و بابل و مکه مدینه و بیان یک داستان بدین معنا است که محتوای این‌ها باهم یکسان است.

وی با اشاره به مشکل روشی  این کتاب افزود: در صفحه 17 کتاب مکان ملاقات حضرت موسی و خضر(ع) را که در سوره کهف نیز آمده، ایشان ملاقات با خضر درون را صحیح می‌دانند، اشکال روشی این  است که  سند و منبع قوی وجود ندارد و نوعی تفسیر عرفانی و ذوقی بیان‌شده و خضر درون خلاف ظاهر است و باید برای آن دلیل داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: همان‌طور که تورات و انجیل دارای روش است، ما برای آموزش قرآن باید روش‌های عقلی و نقلی و یا علمی را استفاده کنیم، شبهه اقتباس و تأثیرپذیری را بابیان افسانه سومری تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: اشکال تاریخی یکی دیگر از اشکالات وارد به این کتاب است، در داستان ذو القرنین از صفحه 392 تا 399 ایشان ذوالقرنین را اسکندر معرفی می‌کند و هیچ دلیلی برای این مسئله نمی‌آوریم، بسیاری از علمای اسلامی ذو القرنین را بر کورش تطبیق داده‌اند و من هیچ‌کدام را تأیید نمی‌کنم؛ ولی اسکندر با متن قرآن در مورد ذوالقرنین خوانایی ندارد.

استاد جامعه المصطفی بیان داشت: در صفحه 194 روزه عاشورا به پیامبر اسلام (ع) نسبت داده می‌شود و ریشه منابع این مسئله را یهودی می‌داند و این مخالف تعالیم اسلامی است.

وی گفت: بابیان دو شهر مطرح می‌شود که اورشلیم مظهر عدالت و بابل مظهر ظلم است و همچنین مکه مظهر ظلم و مدینه مظهر عدالت است، تقابل اورشلیم و بابل با مکه مدینه صحیح نیست؛ زیرا مکه حکم بیت‌المقدس را در اسلام دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضایی اصفهانی ابراز داشت: در صفحه 117 و 122 تردید در وجود نبوت پیامبر اسلام (ص) با عناوین متعدد سبب شده تا سیر کتاب به هم بخورد.

وی در پایان گفت: طبق نظریات کتاب می‌شود نبوت پیامبر اسلام (ص) را بپذیریم؛ ولی در مسیحی باقی بمانیم و این مسئله یک تناقض‌گویی است.

 

 

 

سفارش آنلاین انواع آگهی ها

 



+ 0
مخالفم - 0

بازدید:

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top