قیمت روز سکه (تومان)

سکه طرح قدیم
۱,۱۸۱,۰۰۰
سکه تمام - امامی
۱,۲۰۲,۰۰۰
نیم سکه
۶۹۱,۰۰۰
ربع سکه
۳۸۷,۰۰۰
سکه گرمی
۲۴۸,۰۰۰

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۳
یورو
۴,۰۶۱
پوند
۴,۶۸۵
درهم
۱,۰۳۵
دلار کانادا
۲,۸۹۹
دلار استرالیا
۲,۸۹۸
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۴۰
کرون سوئد
۴۱۸
رینگیت مالزی
۸۹۳
بات تایلند
۱۱۵
یوان چین
۵۷۹
فرانک سوییس
۳,۸۴۴
کد خبر: 303234
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ۰۳:۴۰
دسته: اخبار قم
پرینت
ایمیل

تاکید معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت بازنگری در اقتصاد، محتوا و هویت رسانه‌ای

تاکید معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت بازنگری در اقتصاد، محتوا و هویت رسانه‌ای

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، محمد خدادی، در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه‌ مطبوعات ایران، با اشاره به اینکه رسانه‌ها همچنان مانند گذشته اثرگذاری خود را در مباحث داخلی، ملی و بین المللی دارند، تصریح کرد: توسعه رسانه‌ای در کشور بر مبنای تاثیرگذاری نبوده و بیشتر به شکل اسمی و شکلی توسعه صورت گرفته است.

وی افزود: در چنین شرایطی، اسم بر محتوا غلبه می‌کند و در نتیجه جایگاه و پایگاه رسانه روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر ضرورت بازنگری سه وجه «اقتصاد رسانه، محتوای رسانه و هویت رسانه» تاکید کرد و گفت: در حوزه اقتصاد رسانه باید به سمت مدیریت رسانه و رسانه داری حرفه‌ای حرکت کنیم و در این مسیر به شریک‌سازی، مخاطب محوری و اثرگذاری توجه ویژه داشته باشیم. وی همچنین با اشاره به اینکه «تخصصی شدن» رسانه‌ها در موضوع غنای محتوایی، بسیار مهم است، تصریح کرد: امروز باید از مخاطب به رسانه برسیم و معضل تکرار محتوا در رسانه‌ها را جدی بگیریم.

خدادی درباره هویت حرفه‌ای و صنفی نیز تصریح کرد: در هر صنفی، قواعد خاصی برای ورود و فعالیت در آن صنف وجود دارد اما در حوزه مطبوعات به دلیل کم توجهی صنف به مسائل صنفی خودش، مشکل شبه‌رسانه‌ها و شبه‌خبرنگاران به شکل جدی در فضای رسانه‌ای وجود دارد که به اعتبار رسانه‌ها هم لطمه زده است.

وی در همین زمینه با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات رسانه‌ها، در وهله اول قطعا توسط خود رسانه‌ها قابل رفع است، به تخصصی شدن فرایندها در ورود به صنف و اخذ مجوز برای کاهش آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: معتقدم همچنان رسانه‌ها نقش موثری در کشور دارند منتها نیازمند روزآمدی و کارآمدی بیشتر هستند، امروز با الگوهای دو دهه قبل، نمی‌توان رسانه‌داری کرد.

خدادی افزود: بخشی از  موانع پیش روی رسانه‌ها نیز سخت افزاری است که با همفکری و تعامل با هم می‌توان آنها را از پیش‌رو برداشت.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با ابراز خرسندی از فعالیت خانه‌های مطبوعات در سراسر کشور، از واگذاری امور صنفی به این خانه‌ها به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد و گفت: در دوره جدید نیز این سیاست اصلی را پیگیری و توسعه خواهیم داد، ضمن اینکه نیازمند تعامل عملیاتی و قابل اجرا در محدوده‌های زمانی معین هستیم.

وی اضافه کرد: برای توسعه عملکردی خانه‌های مطبوعات، نیازمند آسیب‌شناسی فعالیت‌ها هستیم تا نقاط قوت را تقویت و برای رفع نقاط ضعف، تلاش کنیم.


قم پرس : منتظر دریافت پیام های شما شهروندان عزیز هستیم

 



+ 0
مخالفم - 0

بازدید:

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top