قیمت روز سکه (تومان)

سکه طرح قدیم
۱,۱۸۱,۰۰۰
سکه تمام - امامی
۱,۲۰۲,۰۰۰
نیم سکه
۶۹۱,۰۰۰
ربع سکه
۳۸۷,۰۰۰
سکه گرمی
۲۴۸,۰۰۰

آخرین اخبار

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۳
یورو
۴,۰۶۱
پوند
۴,۶۸۵
درهم
۱,۰۳۵
دلار کانادا
۲,۸۹۹
دلار استرالیا
۲,۸۹۸
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۴۰
کرون سوئد
۴۱۸
رینگیت مالزی
۸۹۳
بات تایلند
۱۱۵
یوان چین
۵۷۹
فرانک سوییس
۳,۸۴۴
کد خبر: 310085
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۸:۳۰
دسته: اخبار قم
پرینت
ایمیل

بلوار 70 متری عماریاسر قم به آزادراه امیر کبیر متصل می شود - جاده ایستگاه محمدیه بهسازی می شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در برنامه گفتگوی خبری صدا و سیمای مرکز قم اظهار داشت:کمربندی جدید قم اولویت اصلی استان است و به دلیل اشباع کمربندی امام علی(ع) این پروژه می بایست هر چه سریع تر عملیاتی شده و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به این که پروژه در ردیف بودجه قرار گرفته و مطالعات آن نیز به طور کامل انجام شده است افزود: سهم آورده سرمایه گذار 70 درصد و سهم آورده دولت 30 درصد خواهد بود که در این زمینه با سرمایه گذار پروژه توافق کرده ایم و تفاهم نامه به زودی منقعد خواهد شد.

صبوری توضیح داد: طبق مطالعات، مدت زمان احداث این مسیر و محور دوسال و مدت بهره برداری سرمایه گذار و بازگشت سرمایه، 15 سال در قالب اخذ عوارض، مجمتع های بین راهی و ...خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص آخرین وضعیت محور قم- جعفریه توضیح داد: خوشبختانه بعد از احداث این محور شاهد افزایش 50 درصدی تردد و کاهش 70 درصدی تلفات جاده ای بوده ایم و امیدواریم به زودی این محور به صورت کامل به بهره برداری برسد.

وی ابراز داشت: پل قلعه سنگی در اواخر آبان ماه به صورت دو طرفه تکمیل می شود و برای تکمیل چهار کیلومتر(قطعه آخر تا انتهای حوزه استحفاظی استان) قرارداد اولیه منعقد گردیده است و در روزهای آتی شاهد شروع کار عملیات اجرایی این قطعه خواهیم بود.

صبوری با بیان این که احداث چهار کیلومتر محور قم- نیزار در سال گذشته انجام شده است، در خصوص اقدامات باقی مانده این پروژه افزود: چهار کیلومتر دیگر از این پروژه در دستور کار سال جاری خواهد بود و در صورت تامین اعتبار امیدواریم هشت کیلومتر پایانی این محور تا انتهای سال به بهره برداری برسد.

صبوری در خصوص پروژه تعریض محورقدیم قم-تهران توضیح داد: محدوده این محور در استان 65 کیلومتر است که تعریض بخشی از آن در سنوات قبل انجام شده است و 24 کیلومتر دیگر در دستور کار است.

وی گفت: برای تعریض 24 کیلومتر محور قدیم قم- تهران، هفتصد میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در طول دوسال بهره برداری می رسد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه اتصال پردیسان به جاده اراک اظهار داشت: مطالعات مسیر انجام شده است اما برای شروع کار می بایست تملکات انجام شود که بخشی از آن برعهده شهرداری و بخشی دیگر بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به دلیل عدم همکاری مالکین، تملکات تقاطع غیر همسطح پردیسان انجام نشده و ترافیک و عبور و مرور به صورت ناقص در جریان است که این امر مشکلاتی را برای ساکنین شهر پردیسان ایجاد کرده است.

صبوری در خصوص آخرین وضعیت تعریض محور پردیسان- کهک توضیح داد: با هماهنگی و پیگیری استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی این پروژه در ردیف بودجه قرار گرفته است که مبلغ صد میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده اند اما این امر منوط و مشروط به اخذ ماده 23 شده است که به همین دلیل کار در این بخش زمان بر و فرسایشی شده است.

وی خاطر نشان ساخت: در این محور مطالعات به صورت کامل انجام شده است و در این مطالعات، ملاحظات زیست محیطی و پدافند غیرعامل دیده شده است.

صبوری در خصوص قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان توضیح داد: در این پروژه برای تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه‌ و خرید تجهیزات و هم‌چنین خدمات فنی و مهندسی آن با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی میان‌مدت دچار مشکل شدیم و در حدود 18 ماه کار متوقف شده بود که البته اخیراً بازگشایی و از سرگیری آن آغاز گردیده است.

وی افزود: ایستگاه این قطار در قم مابین میدان ولی عصر(عج) و میدان بقیه الله است که برنامه ریزی برای ایجاد ایستگاه تبادلی با مترو و قطار شهری در دستور کار است.

رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: در جلسه اخیر شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم، اجرای عملیات بهسازی و ترمیم آسفالت جاده ایستگاه راه آهن محمدیه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از محل اعتبارات روستایی و به صورت امانی و آزادسازی و تملک حریم ریل راه آهن توسط اداره کل راه آهن تصویب شد.



+ 0
مخالفم - 0

بازدید:

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top