کد خبر: 310524
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ۰۶:۴۰

نشست مشترک و هم‌اندیشی با مدیران مدارس پیوسته جامعةالمصطفی- واحد مشهد برگزار شد

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، در این نشست، «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ صالح»، مدارس پیوسته جامعةالمصطفی را دارای هویت حوزه‌ای و با هدف توسعه و ترویج معارف ناب مکتب اهل‌بیت(علیهمالسلام) دانست و روح حاکم بر این مدارس را همان نظامات آموزشی، تربیتی و پژوهشی المصطفی و نظام سنتی حوزه‌های علمیه معرفی کرد.

وی، با اشاره به سیاست‌های اصولی جامعةالمصطفی- واحد مشهد در قبال مدارس پیوسته، یعنی تربیت کادر علمی و تبلیغی برای جهان اسلام، عمق‌بخشی و ارتقای کیفیت برنامه‌های علمی- تربیتی، گفت: افزایش ارتباطات و نظارت بر فعالیت‌های مدارس پیوسته، اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس، تشکیل شورای مدارس پیوسته به منظور هماهنگی بیشتر بین مدارس و همچنین ارتباط و هماهنگی با معاونت‌های تخصصی در نمایندگی و ارائه طرح‌های جدید متناسب با اقتضائات این مدارس را از برنامه‌های آینده این نمایندگی خواهد بود.

رئیس جامعةالمصطفی- واحد مشهد با تأکید بر اهتمام و توجه جدی به مباحث اخلاقی و تربیتی طلاب و تقویت آنان برای رویارویی با افکار و اندیشه‌های انحرافی و دفاع از اسلام ناب در کنار تحصیلات رسمی و دروس آموزشی ابراز داشت: استادان، از ارکان اساسی فعالیت‌های علمی- تربیتی در حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی به شمار می‌روند؛ از این رو، مدیران مدارس باید برای جذب استادان ممتاز علمی با رویکرد اخلاقی- تربیتی و انگیزه الهی اهتمام جدی داشته باشند. در عرصه‌های آموزشی نیز باید برای پرورش توان پژوهشی طلاب و تقویت آموزش‌های پژوهش‌محور برنامه‌ریزی صورت گیرد.

 

الگوگیری از امام حسین(ع) در مدیریت و راهبری

همچنین در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ صالح با اشاره به این که در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) لازم است ابتدا نگاهی کوتاه به سیره امام(ع) داشته باشیم گفت: امام حسین(ع)، الگوی کاملی برای حیات و ممات انسان‌ها معرفی شده‌اند؛ ایشان برای همه مردم الگو هستند و برای افرادی هم که نقش راهبردی و مدیریتی دارند نیز الگو به شمار می‌روند.

رئیس جامعةالمصطفی- واحد مشهد با اشاره به این که انسان برای حفظ دین و احیای حق گاهی باید بسیاری از چیزها را از دست بدهد، تأکید کرد: در سیره امام حسین(ع) در جای جای حرکت کربلا، بین منافع مادی و الهی، منافع الهی ترجیح داده شد و این همان اخلاص در عمل است. اخلاص این است که انسان بتواند در آن نقطه و بزنگاه، خود و نفس خود را برای تثبیت و حفظ دین فراموش کند و از حرکت سیدالشهدا(ع) در راهبری و مدیریت خود الگو و درس گیرد.

وی با اشاره به چالش اجتماعی‌ای که امام حسین(ع) با آن روبه‌رو بودند، گفت: شبی که حضرت(ع) تصمیم داشتند از مکه حرکت بفرمایند، شخصی خیرخواهانه به امام حسین(ع) عرض کرد: شما به خوبی، کینه کوفیان را با پدرتان و برادرتان می‌دانید؛ می‌ترسم احوال شما هم مثل آنها شود. اگر می‌خواهید عزیز باشید، در مکه بمانید. امام(ع) در پاسخ فرمودند: می‌ترسم این جا بمانم و یزید دست به قتل من در حرم خدا بزند و من کسی باشم که حرمت خانه خدا، به خاطر من شکسته شود. این همان چالش اجتماعی رهبر دینی است که با انتخاب مسیر درست و زیر پا گذاشتن توجیهات و خواسته‌های نفسانی، عمق بینش و اخلاصش مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح،‌ در ادامه، تأکید کرد: اخلاص، فرار از چالش‌های اجتماعی و بینش و بصیرت دینی، گاهی اوقات با رفتن، گاهی با ماندن، گاهی شهادت، صبر یا دعا صورت می‌گیرد؛ از این رو، در تمام اینها باید ببینیم خدا چه می‌خواهد.

قم پرس : منتظر دریافت پیام های شما شهروندان عزیز هستیم

سفارش آنلاین انواع آگهی ها



+ 0
مخالفم - 0

بازدید:

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top