فاصله گذاری ها در خوزستان تشدید می‌شود

به گزارش قم پرس ایرج حریرچی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در دزفول اظهار کرد: سیاست وزارت بهداشت در اوضاع کنونی حداکثر بازگشایی‌ها به منظور تأمین معیشت و اقتصاد مردم است که این امر مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۶ درصد اصناف کشور بارکد سلامت را دریافت و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، افزود: صنوفی که بارکد بهداشتی را از سایت وزارت بهداشت دریافت نکرده‌اند مجاز به فعالیت نیستند ضمن اینکه مردم نیز به عنوان مهمترین ناظر می‌توانند بارکد مربوطه را از صنوف درخواست و با موبایل خود صحت آن را بررسی نمایند و یا هرگونه تخلف را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: فعالیت مهد کودک‌ها، تالارهای پذیرایی و ورزش‌هایی که در تماس نزدیک هستند از قبیل کشتی و کاراته کماکان ممنوع است، مصرف قلیان در کافی شاپ ها نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد ضمن اینکه باشگاه‌های ورزشی و استخرها در شهرهای قرمز نیز مجاز به فعالیت نیستند.

حریرچی تاکید کرد: مهمترین استراتژی وزارت بهداشت به منظور تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ایجاد محدودیت در تردد و مراجعات دو گروه شامل افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، بیماری‌های تنفسی، قلبی_عروقی و سرطان است چرا که ۸۵ درصد از مرگ و میرها در کشور مربوط به این دو گروه است.

وی اضافه کرد: در همین راستا سیاست اعمال طرح فاصله گذاری و ارائه بسته‌های خاص خدماتی برای این دو گروه پرخطر در دستور کار وزارت بهداشت است.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در سفر یک روزه خود به خوزستان، گفت: بر اساس جلسات انجام شده مقرر شد اولین استراتژی ما تشدید فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی با حداکثر بازگشایی‌ها باشد.

حریرچی همچنین افزایش تست و نمونه گیری از افراد بی علائم را دومین استراتژی و سیاست گذاری برای خوزستان برشمرد و گفت: کشف موارد تماس نزدیک با بیماران و ایزوله و قرنطینه خانگی نیز سومین سیاست تبیین شده برای خوزستان است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی یادآور شد: به رغم اینکه وضعیت خوزستان قرمز است اما روند صعودی در این استان به سطوح صاف نزدیک شده و پیش بینی می‌شود ظرف یک هفته آینده روند مبتلایان به کرونا در خوزستان نزولی شود.

حریرچی در پایان خواستار رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری توسط مردم خوزستان شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید