تولید واکسن کرونا در انگلیس با چالش روبرو شد

به گزارش قم پرس به نقل از اسکای نیوز،یکی از محققان توسعه دهنده واکسن ویروس کرونا در دانشگاه آکسفورد معتقد است شانس موفقیت واکسن فقط ۵۰ درصد است زیرا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس در حال کاهش است.

محققان انستیتوجنر متعلق به دانشگاه آکسفورد در ژانویه ۲۰۲۰ فعالیت برای ساخت واکسن کووید۱۹ را آغاز کردند. اما آدرین هیل مدیر این انستیتو با توجه به کاهش تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در این اواخر، معتقد است بیماران کافی برای آزمایش واکسن وجود نخواهد داشت.

او در مصاحبه ای با روزنامه ساندی تلگراف گفت: این مسابقه ای علیه ویروسی در حال ناپدید شدن و زمان است. ما قبلا اعلام کردیم احتمال تولید یک واکسن موثر تا ماه سپتامبر ۸۰ درصد است. اما در حال حاضر شانس دستیابی به نتیجه فقط ۵۰ درصد است.

آزمایش اولیه این واکسن که ChAdOx۱ nCoV-۱۹ نام دارد با حضور ۱۶۰ داوطلب ۱۸تا۵۵ ساله انجام شده است. اکنون قرار است فاز دوم و سوم آزمایش واکسن با حضور ۱۰ هزار و ۲۶۰ نفر انجام شود. همچنین در مراحل جدید آزمایش، بازه سنی شرکت کنندگان شامل کودکان و سالمندان نیز می شود.

اما به گفته محققان اگر تعداد افرادی که به ویروس مبتلا می شوند، کافی نباشد، شواهد لازم برای موثر بودن واکسن و استفاده گسترده از آن فراهم نمی شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید