کد خبر: 316914
۰
۰
نسخه چاپی

رییس دانشگاه علوم پزشکی: کرونا در قم همچنان مهار نشده است

محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات فرماندهی پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم، وضعیت این استان را از نظر کرونا همچنان زرد دانست و افزود: معیارهای انتخاب یک استان به‌عنوان سفید، زرد و قرمز تغییر کرده و با توجه به‌اضافه شدن موارد جدید به معیارهای قبلی، این موضوع دشوارتر شده است.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که به‌تازگی از مرکز فوریت‌های پزشکی بیمارستان کامکار قم صورت گرفت، بیشتر بستری‌شدگان افراد مُسن و بالای ۶۵ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، قلبی و عروقی، کبدی و سرطانی بودند، ازاین‌رو باید بیشتر تلاش خود را بر روی این افراد متمرکز کنیم.

قدیر ادامه داد: سیاست کلی بهداشت و درمان استان و کشور حفظ سلامتی مردم و ندادن اطمینان کاذب است، ازاین‌رو رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی اهمیت زیادی دارد.

وی بابیان این‌که باید با کرونا زندگی کنیم، گفت: باید نه مردم را بترسانیم و نه شرایط را عادی جلوه دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین کرونا را به لحاظ راه‌های انتقال، مسائل ژنتیکی و علائم ابتلا فاقد هرگونه تغییر دانست و گفت: تب شدید، سرفه، تنگی نفَس و دردهای عضلانی شایع‌ترین علائم ابتلا به شمار می‌آید و مشکل‌های گوارشی نیز پنج درصد عامل ابتلا را تشکیل می‌دهد.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر با توجه به بازگشایی اماکن مذهبی در قم، نگرانی ما مراجعه زائران از مناطق قرمز به این استان است.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید