شمار مبتلایان به کرونا در کرمان به ۱۶۰۹ نفر رسید

به گزارش قم پرس مهدی شفیعی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار کرد: از ۲۲۶ نمونه بررسی شده در آزمایشگاه‌های سطح استان کرمان نتیجه ۳۳ مورد مثبت شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۳ هزار و ۱۱ مورد آزمایش کرونا در استان کرمان انجام شده است، افزود: تاکنون هزار و ۶۰۹ مورد قطعی مبتلا به کرونا در کرمان شناسایی شده است که از این تعداد ۷۱۲ مورد بیمار بستری و ۸۹۷ مورد بیمار سرپایی و اطرافیان بیماران هستند.

شفیعی با اشاره به اینکه بیماریابی به صورت فعال در استان کرمان در حال انجام است، گفت: قصد داریم با شناسایی زودهنگام ناقلان بدون علامت، زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در گام دوم تعداد تست‌ها را به صورت هوشمند افزایش داده‌ایم، بیان کرد: در حال حاضر عمده انتقال در خانواده‌ها به دلیل برگزاری مهمانی‌ها، جشن‌ها و دورهمی ها و محیط‌های کار اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه شناسایی زودهنگام افراد ناقل به قطع زنجیره انتقال کمک می‌کند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک مرد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جان سپرد. مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تا کنون در استان کرمان ۷۴ نفر است.

شفیعی ۱۴ نفر از موارد جدید را خانم و ۱۹ نفر را آقا دانست و افزود: هشت مورد بیمار بستری، ۹ مورد بیمار سرپایی و ۱۶ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده هستند. بر اساس این آمار ۵۰ درصد موارد شناسایی شده مربوط به اطرافیان بیماران هستند که عمدتاً علامتی هم ندارند.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از حوزه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۴ نفر، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سه نفر، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پنج نفر و دانشکده علوم پزشکی سیرجان یک نفر مثبت اعلام شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید