کد خبر: 317011
۰
۰
نسخه چاپی

باقری سرپرست هیات فوتبال استان قم شد

به گزارش ایرنا، ۱۰ روز پس از حضور حضور حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال و عبدالکاظم طالقانی عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته امور استان‌های این فدراسیون در قم و تشکیل مجمع فوق‌العاده این هیات فوتبال، قدرت‌الله باقری به عنوان سرپرست هیات فوتبال قم معرفی شد.
در جلسه ۲۸ اردیبهشت ماه مجمع فوق‌العاده هیات فوتبال استان قم، از ۱۵ عضو مجمع ۱۰ نفر حضور در مجمع حضور داشتند و با انتقاد از عملکرد کریم بهرامی رئیس پیشین این هیات، در رای‌گیری انجام شده به برکناری وی از این مسوولیت رای دادند و فدراسیون فوتبال طبق نظر اعضای مجمع، با برکناری بهرامی موافقت و قدرت‌الله باقری را به عنوان سرپرست هیات جانشین وی کرد.
باقری با تحصیلات دکترای رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی با گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی، هم اکنون دانشیار پایه ۳۱ دانشگاه تهران و تنها کارشناس رسمی دادگستری در امور ورزشی در قم محسوب می‌شود و سابقه ۲۹ سال تدریس در دانشگاه‌های تهران، پردیس قم و بوعلی همدان را دارد.
از امور اجرایی و اداری سرپرست هیات فوتبال قم می‌توان به مدیر کلی تربیت‌بدنی استان قم بین سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳، عضویت شورای فرهنگ عمومی استان قم به مدت سه سال، معاون دانشجویی دانشگاه پردیس قم، معاون آموزشی دانشکده مدیریت پردیس قم و منتخب مردم و عضو علی‌البدل نخستین دوره شورای اسلامی شهر قم اشاره کرد.
باقری در زمینه تالیف کتبی با عناوین اصول آموزش آمادگی جسمانی، اصول آموزش فوتبال، مدیریت ریسک فاکتورهای قلبی عروقی با تاکید بر ورزش درمانی، مدیریت در ورزش، دانش استراتژیک، پژوهش‌های انجام شده به عنوان مجری، بررسی توسعه و مکان‌یابی فضاهای ورزشی در استان قم مبتنی بر GIS در چشم‌انداز ۲۰ ساله نیز فعالیت کرده است.
دیگر آثار شامل بررسی عوامل بازدارنده ورزش بانوان، آثار خصوصی‌سازی در ورزش از دیدگاه ذینفعان، تاثیر سهم سرانه فضای ورزشی بر بزه‌کاری‌های اجتماعی جوانان قم و علل رکود فوتبال استان قم در ۲۰ سال اخیر است، ضمن اینکه سرپرست هیات فوتبال قم سال ۲۰۰۸ یکی از سخنران‌های کنفرانس ملی و بین‌المللی بازی‌های المپیک پکن بود و بیش از ۲۰ مقاله پذیرفته شده در کنفرانس‌ها از جمله المپیک ۲۰۱۲ لندن، جام جهانی ۲۰۱۰ فوتبال در آفریقای جنوبی، کنگره‌های بین‌المللی در کشورهای هندوستان و تایلند و بیش از ۲۰ کنفرانس داخلی دارد.
همچنین مسوول جدید هیات فوتبال قم دارای سوابق فعالیت ورزشی به عنوان بازیکن تیم‌های فوتبال کیان، استقلال، صنعت نفت و بهمن است و بیش از ۱۵ سال مربیگری در تیم‌های باشگاهی صنعت‌نفت، استقلال و بهمن و همچنین مربیگری دانشگاه‌های علوم‌پزشکی همدان و تیم‌های پیروزی همدان، تیم فوتسال ارم‌کیش و تیم فوتسال صبای قم در لیگ برتر است و به عنوان مربی بدنساز تیم لیگ برتری پاس همدان، مربی بدنساز تیم ملی فوتسال ایران و مربی بدنساز تیم ملی کاراته ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ چین نیز فعالیت کرده است.

باقری: آنهایی که فوتبال قم را نقد می‌کردند قدم پیش بگذارند و کمک کنند
باقری در گفت‌وگو با ایرنا راجع به مسوولیت خود در هیات فوتبال استان قم گفت: احساس کردم فوتبال قم در این برهه زمانی نیاز به کمک دارد و به همین دلیل مسوولیت سرپرستی را پذیرفتم، سال‌ها در این رشته به صورت حرفه‌ای بازی کرده و در عرصه ورزش مدیریت کرده‌ام، به خوبی مسائل، مشکلات و چالش‌های فوتبال قم را می‌دانم و چون عاشق فوتبال هستم برای خدمت آمده‌ام.
وی تصریح کرد: البته این مهم به شرطی محقق می‌شود که تمام آنهایی که دلشان برای فوتبال می‌سوزد و قلبشان برای فوتبال می‌تپد یار و یاور هیات باشند، آنهایی که فوتبال قم را نقد می‌کردند قدم پیش بگذارند و کمک کنند، اکنون فرصت مغتنمی فراهم شده تا منتقدین فوتبال صداقت‌شان را با کمک به این رشته مورد علاقه‌شان اثبات کنند.
سرپرست جدید هیات فوتبال استان قم در ادامه تاکید کرد: در مسیر تحول در فوتبال قم صد در صد به حمایت متولی ورزش استان یعنی اداره کل ورزش و جوانان نیاز داریم، بابت تمام حمایت‌هایی که این اداره کل در گذشته از فوتبال داشته قدردانی می‌کنم ولی انتظارم این است که از مجموعه جدید هیات فوتبال قم هم حمایت شود، فوتبال به دلیل مخاطبان زیاد و جایگاه اجتماعی بالای خود منشاء اثرات بسیار زیاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی است و نیازمند همدلی و همیاری مدیریت ورزش استان است.
وی افزود: من هنوز هم خودم را بخشی از اداره کل ورزش و جوانان می‌دانم، چون در این اداره کل خدمت کرده‌ام و دوستی و رفاقت با مجموعه این اداره کل را بر هر چیز دیگر ترجیح می‌دهم، اکنون هم برای کمک به ورزش قم آمده‌ام و انتظار حمایت این اداره کل را دارم، فوتبال مدتی است که به یک چالش بزرگ برای ورزش قم تبدیل شده و برای خروج از این چالش باید همه با هم همدل شویم./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید