ثبت نام ۲۹۰بنگاه آسیب دیده در هرمزگان برای اخذ تسهیلات دوره کرونا

به گزارش قم پرس، هادی ابراهیمی افزود: این تسهیلات حمایتی برای رسته‌های شغلی در بنگاه‌هایی که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده‌اند و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تسهیلات حمایتی کرونا، صرفاً به بنگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که کد کارگاهی داشته و از سال گذشته تاکنون فعال بوده و نیروهای کار خود را تعدیل نکرده باشند.

ابراهیمی اظهار داشت: این تسهیلات به ازای هر نیروی شاغل بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و برای بنگاه‌هایی که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند به ازای هر نفر شاغل بیمه شده ۱۶ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات به صورت دو مرحله‌ای بوده که در مرحله اول ۵۰ درصد تسهیلات متعلق به صاحبان کسب و کار پرداخت و بقیه نیز یک ماه بعد از آن و پس از تأیید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سامانه کارا به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

گفتنی است؛ با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب و کارها و مشاغل تحت تأثیر این بحران، با رکود و حتی تعطیلی مواجه شدند که در چنین شرایطی پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید