کد خبر: 317103
۰
۰
نسخه چاپی

گذر بدون خاموشی از تابستان با همکاری اداره‌های قم میسر است

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت توزیع برق قم، مهدی آهنین‌پنجه در نامه به بهرام سرمست استاندار قم، بر لزوم صرفه‌جویی هر چه بیشتر در مصرف برق توسط دستگاه‌های اجرایی در تابستان تاکید کرد و خواستار جابه‌جایی یا کاهش ساعت کاری شد.

وی در این نامه خواستار حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق از ساعت ۱۱ تا پایان ساعت کاری ادارات و سازمان‌ها از تاریخ ۱۷ خرداد تا انتهای مردادماه سال جاری شد و بر لزوم استفاده از مولد برق از ساعت ۱۱ تا ۱۵ توسط این نهادها تاکید کرد.

وی ضرورت کاهش ۹۰ درصدی برق در هنگام تعطیلی سازمان‌ها را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: پس از پایان ساعت کاری، مشترکان اداری حداکثر مجاز به استفاده از ۱۰ درصد برق مصرفی هستند.

آهنین‌پنجه همچنین پیشنهاد کرد: ساعت کاری تمامی سازمان‌ها و نهادهای استان در ماه‌های تیر و مرداد جابه‌جاشده یا کاهش یابد.

‌وی خواستار انتصاب بازرسانی از کمیته انرژی استان برای بازدید و بررسی مصارف برق سازمان‌ها شد تا وضعیت همکاری و عملکرد مشترکان اداری موردبررسی و ارزیابی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در پایان این نامه ابراز امیدواری کرد: با مساعدت استاندار و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، گذر از روزهای گرم و بحرانی تابستان سال جاری بدون خاموشی میسر شود.

۵۲۸ هزار و ۱۹۰ مشترک برق در قم وجود دارد که ۴۲۸ هزار و ۵۲۴ هزار مشترک در بخش خانگی، ۷۰ هزار و ۹۲۳ در بخش سایر مصارف، ۱۷ هزار و ۲۷۹ مشترک در بخش عمومی، پنج هزار و ۹۸۵ مشترک در بخش صنعتی، سه هزار و ۵۳۴ مشترک در بخش کشاورزی و یک هزار و ۹۴۵ مشترک نیز در بخش روشنایی معابر هستند.

۳۶ درصد مصرف برق در استان قم مربوط به بخش خانگی، ۲۷ درصد بخش صنعت، ۱۵ درصد کشاورزی، ۱۱ درصد عمومی، ۹ درصد سایر مصارف و ۲ درصد نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید