کد خبر: 317184
۰
۰
نسخه چاپی

آمارها نشان دهنده کارنامه خوب ملت در مقابله با کرونا است

به گزارش قم پرس حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هیأت دولت اصلاح قانون اساسی در اواخر عمر امام را یکی دیگر از مسائل مهم دانست و گفت: حضرت امام در اواخر عمر خود مواردی که باید در قانون اساسی اصلاح می‌شد را مشخص کردند و نتیجه اصلاح قانون اساسی باید به رأی مردم گذاشته شود. در سال پایانی عمر امام اقدامات بسیاری صورت گرفته، اگر این اقدامات نبود شاید با مشکلات فراوانی بعد از فوت ایشان روبرو می‌شدیم.

وی افزود: درگذشت امام بسیار برای مردم ایران تلخ و ناگوار بود اما وفاداری خود را به او با حضور باشکوه و کم نظیر در مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان نشان دادند. اما در سخت‌ترین روزها برای ملت و کشور با توکل به خدا و اعتماد به نفس و همچنین تقویت اعتماد ملی پیش می‌رفتند.

روحانی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز ۱۵ خرداد، گفت: ۱۵ خرداد روزی بود که مردم و ما کار ویژه ای از خود نشان دادند؛ یاد امام کبیر را گرامی می‌داریم و همچنین یاد می‌کنیم از تصمیم بزرگ مجلس خبرگان در ۱۴ خرداد که در سریع‌ترین زمان و با استفاده از اشارات و رمزهای امام توانستند تصمیم بگیرند و خلف صالح و جانشین به حق را برای امام تعیین کنند و در کمتر از ۲۴ ساعت رهبری انتخاب شد و همه خوابی که دشمنان برای دوران بعد از رحلت امام دیده بودند و فکر می‌کردند که ملت ما و مسئولین قادر نیستند رهبری را انتخاب کنند، اما با عنایت خداوند در همان ۱۴ خرداد رهبر انقلاب انتخاب شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در مقابله به کرونا از ۱۰۰ روز گذشتیم و پیشرفت‌های ما در این مدت با تمام کشورهای مختلف دنیا قابل مقایسه است و امروز پس از صد روز مقابله و ایستادگی در مقابل این ویروس خطرناک و کار بزرگی که کادر درمانی ما انجام داد و حضور ملت در صحنه و پشتیبانی آنها از کادر درمانی، الحمدالله امروز شرایط قابل قبولی را مشاهده می‌کنیم؛ حتی به نظر شرایط ما شکننده هم نیست.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان و بهبود یافتگان نشان دهنده این است که کارنامه خوبی کادر درمانی و ملت ما در مقابله با کرونا داشتند. امیدواریم در هفته‌ها و ماه‌های آینده با کمک مردم بتوانیم از این شرایط عبور کنیم و هر روز به نقطه اطمینان بخش تری دست یابیم.

روحانی با اشاره به میزان شیوع کرونا، گفت: امروز الحمدلله نرخ بازتولید بیماری زیر یک است و به معنی یک نوع اطمینان بخشی در کشور است و امیدواریم این رقم و این روند تا اطمینان کامل مردم در برابر این بیماری ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به مشکلات همه کشورها در مقابله با کرونا، گفت: همه کشورها مسائل مختلف را در مقابله با کرونا داشتند و ما نیز با وجود همه مسائل در بخش اقتصاد تلاش گسترده‌ای را انجام دادیم و شرایط نسبتاً مناسبی را در پیش رو داریم. ذخایر کالاهای اساسی و تأمین ارز برای تهیه کالاهای اساسی، اطمینان‌بخش است و شرایط بهتری داریم.

ادامه دارد…

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید