کد خبر: 317191
۰
۰
نسخه چاپی

خودباوری در منظومه فکری امام (ره) هم خود شخصی است هم خود ملی

به گزارش قم پرس، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر سهرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در برنامه گفتگوی فرهنگی درباره خودباوری و توسعه فرهنگی در اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: به عقیده رهبری باور امام خمینی (ره) به خدا، مردم و خود قاطعیت، شجاعت و استقامت بسیار بالایی به ایشان می‌داد.

وی با بیان اینکه خودباوری در فرهنگ دینی و دستگاه توحیدی معنا می‌شود گفت: امام (ره) در کنار باور به خود و خدای خود، به مردم هم باور داشتند؛ در واقع خودباوری در منظومه فکری امام (ره) هم خودِ شخصی و هم خودِ ملی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در توضیح بیشتر باور امام به مردم اظهار کرد: امام خمینی (ره) جزئی از آحاد مردم بودند اما دقیقاً در شرایطی که مردم امیدی به خود و آینده کشور نداشتند توان انجام کارها و تحولات بزرگ را در آنها دیدند از این رو تمام تمرکزشان را بر ایجاد و تقویت خودباوری در میان مردم معطوف کردند.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به خاطرات امام (ره) در این باره گفت: امام (ره) در پاسخ به اطرافیان که به ایشان می‌گفتند شاید مردم در این مسیر دلسرد و ناامید شوند می‌فرمودند: من رهبر مردم نیستم بلکه این مردمند که جلوتر از ما حرکت و رهبری می‌کنند و اگر این انقلاب پیش می‌رود به واسطه حرکت و خودباوری مردم است.

این مقام مسئول بیان کرد: «فرهنگ» همان تمایل‌ها و گرایش‌های اجتماعی شده‌ی ملتی است که پیشرفت و اصول و آرمان‌هایی را انتخاب می‌کند و در متن زندگی و روابط خود متجلی می‌کند؛ وقتی مردم در مقیاس یک ملت اصول و ارزش‌هایی را انتخاب می‌کنند و پای تحقق این ارزشها و آرمانها می‌ایستند قطعاً این ارزشها تحقق پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام سهرابی معتقد است که توسعه فرهنگ در متن زندگی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در روابط و در عرصه‌های مختلف به خود مردم و انتخاب آنها برمی گردد.

وی همچنین به بخشی از بیانات امام خمینی (ره) که معرف سطح باور ایشان به مردم است اشاره کرد وگفت: امام خمینی (ره) فرموده‌اند:»من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن‌ها در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و ملت کوفه و عراق در عهد امیر مومنان (ع) و امام حسین (ع) می‌باشد و در جایی دیگر فرموده‌اند که این ملت دیگر شکستی ندارد و همیشه پیروز است و اگر صدمه‌ای ببیند هم از آن در جهت رشد و پیشرفت استفاده می‌کند.»

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران ارتقای برخی شاخص‌های فرهنگی در ایران را از جمله دستاورها در شرایط کرونایی دانست و گفت: ملت‌های دیگر در شرایط کرونایی دچار شکست‌ها و انحطاط شدند اما ملت ایران در شاخص‌های فرهنگی ارتقا یافت و رمز آن هم به تعبیر امام (ره) حرکت جمعی است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید