کد خبر: 317193
۰
۰
نسخه چاپی

۸۰ درصد مردم قم در مرحله دوم طرح غربالگری کرونا شرکت کردند

محمد رضا قدیر عصر یکشنبه در حاشیه چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: در این مرحله سوال ها تخصصی تر است و افرادی که از ظرفیت و ریسک بیشتری برای ابتلا به ویروس کووید ۱۹ برخوردار هستند، شرکت می کنند.

رئیس علوم پزشکی قم با قدردانی از همکاری مردم استان برای شرکت در طرح غربالگری گفت: در مرحله نخست این طرح نیز ۹۲ درصد غربالگری شدند.

رئیس علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد بیماران کرونایی استان گفت: طبق آخرین آمارها تا ساعت ۱۴ امروز یازدهم خردادماه ۸۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری شدند که ۳۲ تَن از آنها مریض بدحال هستند.

قدیر گفت: در بازدیدی که از بیمارستان کامکار داشتیم، تقریبا بیشتر بستری شدگان افراد مُسن و پرخطر بودند از این رو باید مراقب افراد پرخطر با بیماری زمینه ای باشیم چون بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

وی همچنین وضعیت قم را زرد دانست، و گفت: با توجه به بازگشایی اماکن مقدس نگرانی هایی داریم، ولی باید پروتکل ها را بیش از پیش رعایت کنیم، تا شاهد افزایش مجدد بیماران نباشیم.

رئیس علوم پزشکی قم با اشاره به سخت تر شدن معیارهای انتخاب مناطق مختلف به عنوان سفید، زرد و قرمز یادآور شد: در گذشته معیار برای تعریف یک منطقه به عنوان سفید، به ازای هر ۱۰۰ هزار تَن کمتر از یک تَن بستری بود، ولی اکنون معیارهای دیگری نیز اضافه شده که طبق آن مناطق مختلف از جمله مراکز استان ها را به سبز و سفید و زرد و قرمز تعریف می کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هنوز برای بازگشایی صحن های روباز اماکن مقدس قم به شکل کتبی و یا شفاهی مجوزی ابلاغ نشده است، گفت: طبق تماسی که امروز با وزارت بهداشت داشتیم قول داده شد که این موضوع در جلسه آینده ستاد ملی کرونا اعلام شود، از این رو باید همچنان در مورد بازگشایی این اماکن طبق روال گذشته اقدام کنیم.

رئیس علوم پزشکی قم بیان کرد: خدام اماکن مقدس باید آموزش های لازم را ببینند و نذورات نیز به هیچ وجه توزیع نشود.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

/

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید