۶۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شد

به گزارش قم پرس دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از هزار و ۴۶۱ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید ۱۹ استان، ۶۵ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۹۴۶ نفر رسیده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از ۶۵ مورد جدید در استان، شیراز ۴۰ مورد؛ مرودشت ۵ مورد؛ داراب و زرقان هر کدام ۳ مورد؛ ممسنی و قیروکارزین هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

وی افزود: خوشبختانه در ۷۲ ساعت گذشته مورد فوتی در استان بر اثر ابتلاء به کروناویروس گزارش نشده و مجموع جانباختگان بر اثر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در استان ۱۱۰ نفر است.

دکتر همتی اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۳۱۸ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آورده و بهبود یافته اند.

وی با اشاره به نامگذاری ۳۱ می مصادف با یازدهم خرداد، روز جهانی بدون دخانیات گفت: با توجه به تأثیر ارتباط مصرف دخانیات با افزایش ابتلاء به بیماری کووید ۱۹، شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری با عنوان «محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفندهای صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها» اعلام شده است.

دکتر همتی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس در استان، بازدیدهای کارشناسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی افزایش پیدا کرده است، از تعطیلی ۱۸۳ مرکز توزیع قلیان در سطح شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ایجاد محدودیت در عرضه و مصرف مواد دخانی، سلامت را به خود، خانواده و جامعه هدیه کنیم.

وی یادآور شد: برای غلبه بر بیماری کووید ۱۹، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور، الزامی است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید