کد خبر: 317304
۰
۰
نسخه چاپی

سارق منزل باسابقه در قم دستگیر شد

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس سردار سید محمود میرفیضی در گفت و گویی، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری ۲۸ شهرقائم حین گشت زنی های هدفمند، سارق را در حین سرقت یک باب منزل شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اعتراف متهم به سرقت منزل، بیان کرد: نامبرده دارای ۱۸ فقره سابقه کیفری اعم از ۱۰ فقره سابقه سرقت، ۳ فقره سابقه کلاهبرداری، ۳ فقره سابقه مواد مخدر و ۲ فقره سابقه درگیری است.

میرفیضی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی استان به شهروندان توصیه کرد: در صورت خالی گذاشتن محل سکونت، آن را به افراد مطمئن و قابل اعتماد سپرده و نیز به تجهیزات هوشمند و ایمن مجهز و هرگونه تردد افراد مشکوک را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

محل دپوی ۵ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق لو رفت

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم نیز از کشف ۵ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در استان خبر داد.

سرهنگ میکائیل قهرمانپور در گفت و گویی، بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به قاچاق گازوئیل می کند، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی در ادامه از شناسایی محل نگهداری سوخت قاچاق در این رابطه خبر داد و گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی استان در بازرسی از محل ۵ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری یک تن، بیان داشت: با حضور عوامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قم و اداره استاندارد و نمونه‌برداری و تایید کارگروه فنی مبنی بر گازوئیل بودن فرآورده مکشوفه، با مجوز قضائی سوخت به انبار شرکت ملی تحویل و ارزش آن را ۲۹۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ قهرمانپور از همشهریان خواست، هرگونه فعالیت غیرقانونی افراد را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا اقدامات قانونی در این زمینه انجام شود.

برخورد با خودروهای توقف کننده در میادین و تقاطع ها

همچنین سرپرست پلیس راهور استان قم از برخورد با خودروهای توقف کننده در میادین و تقاطع ها در قم خبر داد.

سرهنگ غلامرضا صدفی در گفت و گویی، با اشاره به ابراز گلایه شهروندان در خصوص پارک خودروها در میادین و تقاطع ها در شهر قم، اظهارداشت: این توقف علاوه بر تخلف، باعث تضیع حقوق شهروندی نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده با این دسته از خودروها به طور جدی برخورد می شود و اعمال قانون نیز به صورت دستی و یا با استفاده از دوربین های نظارتی پلیس در حال اجرا است.

سرپرست پلیس راهور استان قم خاطرنشان کرد: به استناد بند ت ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، ایستادن یا توقف وسایل نقلیه در فاصله ۱۵متری میادین، تقاطع یا سه راه ها ممنوع بوده و برای متخلفان برابر کد تخلف ۲۰۳۸ به مبلغ ۵۱ هزار تومان جریمه ثبت خواهد شد.

نام کاربری و رمز عبور بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید

رییس پلیس فتا استان قم نیز از همشهریان خواست، نام کاربری و رمز عبور بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سرهنگ علی موالی بیان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند مورد سوءاستفاده مجرمین سایبری قرار بگیرد، ورود تازه‌واردان به بازار بورس است که شاید اطلاعات کامل و کافی برای ورود به این عرصه را نداشته و یا شاید مجبور به فعالیت در این بستر شده‌اند لذا در معرض تهدید و آسیب قرار دارند.

وی گفت: ازآنجایی‌که عرضه برخی از محصولات، کالاها و سهام‌ها ازجمله سهام عدالت در بازار بورس آغاز شده و به هموطنان این امکان داده‌شده است که خودشان سهام خود را مدیریت کنند لذا برخی از هم‌وطنان عزیز با مراجعه به کارگزاری‌ها و دریافت کد بورسی اقدام به فعالیت در این فضا نموده و شاید اطلاعات چندانی در این زمینه نداشته باشند.

رییس پلیس فتا استان قم افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که این عزیزان باید رعایت نمایند این است که نام کاربری و رمز عبور بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چراکه در غیر این صورت ممکن است برخی از افراد سودجو با در اختیار داشتن رمز عبور اقدام به خریدوفروش سهام نموده و زمینه زیان دیدن قربانی را فراهم آورند.

موالی اضافه کرد: هموطنان گرامی، نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار نداده و برای فعالیت در بازار بورس، ابتدا آموزش‌های لازم برای فعالیت در این فضا را دریافت نمایند.

توقیف موتورسیکلت سنگین ۱۳۰۰ در قم

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان قم از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین ۱۳۰۰ در قم خبر داد.

سرهنگ مراد حسین جعفریان در گفت و گویی، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر وجود یک دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز در یک مجتمع مسکونی، موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۲۲ پردیسان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: پس از هماهنگی قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و یک دستگاه موتورسیکلت هوندا سی بی ۱۳۰۰ غیرمجاز را کشف کردند.

سرهنگ جعفریان افزود: تردد موتورسیکلت مذکور موجب سلب آسایش و آرامش شهروندان شده بود که در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید