کد خبر: 317348
۰
۰
نسخه چاپی

جبران خسارت کرونا به بخش گردشگری قم نیازمند نگاه ویژه دولت است

به گزارش قم پرس با توجه به آسیب و بحرانی که کرونا به اقتصاد قم وارد کرده است و اینکه بیش از ۵۰ درصد از درآمد قم از مشاغل خدماتی و گردشگری است لذا لازم است این استان در جریان بحران کرونا با حمایت و نگاه ویژه دولت و دولتمردان قرار گیرد، در این زمینه مسئولان استان ۲۲ بند پیشنهادی را برای ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال کردند.

این ۲۲ بند با پیگیری و بررسی صورت گرفته از سوی کمیته اقتصادی ستاد مبارزه با کرونا ۱۴ رسته از آن تأیید و مورد حمایت دولت قرار گرفت؛ طبق آمار این کمیته، قم نخستین استانی است که در جریان بحران کرونا بخش خدمات و گردشگری آن کاملاً فلج و حتی پیش بینی می‌شود بعد از کرونا هم به سختی بتوان آن را نجات داد.

۲۲ بند رسته پیشنهادی برای حمایت از سوی مسئولان استان شامل: بحث تولید و توزیع غذای آماده، بخش گردشگری، حمل و نقل شهری، جاده‌ای و عمومی و هم‌چنین تولید و توزیع کفش، پوشاک، آجیل و خشکبار و باشگاه‌ها و مراکز هنری، صنایع دستی، حوزه بهداشت مراکز درمانی خصوصی، آرایشگاه‌ها و واحدهای پرورش مرغ و تولید گوشت هستند که تنها دو بند آن مورد تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار نگرفت.

در این زمینه مقرر شد تأمین منابع و تسهیلات سرمایه در گردش ارزان قیمت برای اشخاص و شرکت‌های متأثر از کرونا که در ستاد در حال بررسی است هم چنین عدم افزایش تعرفه‌های دولتی به مدت ۶ ماه و حمایت از پرداخت بیمه کارفرمایی کارگران تحت پوشش مشاغل آسیب دیده از کرونا تا ۱۰ درصد در استان و برخورداری رانندگان تاکسی از تسهیلات دولتی از جمله مسائلی بود که در این جلسه بررسی شد.

تأثیر بخش گردشگری قم از بحران کرونا

استاندار قم در این جلسه با اشاره به آسیب جدی بخش گردشگری استان از بحران کرونا، گفت: بخش گردشگری و خدمات استان باید از سوی دولت با نگاه ویژه ای مورد حمایت قرار گیرد چرا که ۵۰ درصد از درآمد این استان به بخش گردشگری و خدمات ارتباط دارد که حتی بعد از پسا کرونا هم نمی‌توان این آسیب را جبران کرد.

بهرام سرمست افزود: در اسفند و فروردین که اوج زمان گردشگری و درآمدزایی استان از این بخش بود ویروس کرونا این بخش را مختل کرده و آسیب جدی به آن وارد کرد پس در برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات و منابع مالی باید نگاه ویژه به این استان شود.

جبران خسارت کرونا به بخش گردشگری قم نیازمند نگاه ویژه دولت است

لزوم رایزنی برای جلب اعتماد گردشگران خارجی برای پسا کرونا

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم هم در ادامه این جلسه با اشاره به تأثیر منفی بحران کرونا بر بخش گردشگری، گفت: بخش گردشگری استان قم قبل از بحران کرونا با چالش روبرو بود مشکلات سیاست خارجی و اوضاع داخلی عراق و علاوه بر آن بحران کرونا گردشگری قم را با مشکل روبرو ساخت؛ حتی اگر بحران کرونا مهار شود این بخش باز برای جلب اعتماد گردشگران با مشکل روبرو است.

حمید یزدانی با بیان اینکه واحدهای اقامتی و هتل‌های استان نیاز به تسهیلات ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی دارند، افزود: زائران و گردشگران داخلی تنها گذرا وارد شهر قم می‌شدند ولی گردشگران و زائران کشورهای همسایه نقش مهمی در توسعه گردشگری داشتند که باید در پسا کرونا با برنامه ریزی اعتماد دوباره این گردشگران را جذب کنیم.

قم جزو استان‌های نخست در آسیب پذیری از کرونا

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون رئیس جمهور نیز در این جلسه با اشاره به بیشترین تأثیرات بحران کرونا بر بخش خدمات و گردشگری استان قم، گفت: قم جزو استان‌هایی است که با توجه به اثرپذیری میزان خدمات و جمعیت آن بیشترین آسیب را در زمینه کرونا دیده است.

امیر باقری افزود: قم جزو استان‌های نخستی است که بخش گردشگری آن با چالش و بحران روبرو شده است و قرار است منابع خوبی در این زمینه به این استان اختصاص یابد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید