۳۳۳ مبتلای جدید به کرونا در هرمزگان/ ۹ نفر فوت کردند

به گزارش قم پرس حسین فرشیدی جمعه شب در ارتباط تلویزیونی با خبرنگاران در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۳ هزار و ۸۷۹ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی بستری شده‌اند که ۳ هزار و ۳۷۰ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۲۵۷ نفر همچنان بستری، ۱۸۵ نفر ایزوله، ۳۴ نفر در «آی. سی. یو» هستند که ۱۱ نفر از بیماران بستری در آی سی یو بدحال هستند و ۳۸ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه آنهایی که علائم کرونا ندارند جهت نمونه گیری به مراکز سلامت استان مراجعه نکنید، اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۷۹۷ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۵۰۱۹ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۶۶ نفر رسیده است، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر به فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا در هرمزگان اضافه شد. خانم ۹۱ ساله از بندرعباس، خانم ۸۳ ساله از بندرعباس با سابقه دیابت، آقای ۳۸ ساله از بندر بدون بیماری زمینه‌ای، خانم ۶۰ ساله «فوت در منزل» با سابقه آسم و فشار بالا، آقای ۵۹ ساله از میناب با سابقه دیابت، آریالای ۷۴ ساله از رودان با سابقه فشار خون بالا، آقای ۸۰ ساله از رودان با سابقه فشار خون بالا، آقای ۳۴ ساله از لنگه بدون بیماری زمینه ایی و خانم ۲۵ ساله باردار اعزامی از عسلویه، همراه با کم آبی و سوءتغذیه ناشی از روزه داری ۴۰ روزه و بروز مشکلات قلبی و همچنین وجود جنین مردهدر رحم و سایر مشکلات همراه. تا کنون ۶۶ مورد مرگ مشکوک به کرونا داشته ایم.

وی با ابراز تأسف از شیب سریع ابتلاء به کرونا در استان هرمزگان طی هفته‌های اخیر عنوان کرد: هرمزگان امروز با تعداد ۳۳۳ نفر در استان طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین آمار مبتلا به کرونا را تجربه می‌کند. که از این تعداد ۱۱۸ زن و ۲۲۵ مرد بوده است که میانگین سنی این افراد ۲۰۶ نفر چهل سال و به پایین و ۱۲۷ نفر چهل و یک سال و بالاتر هستند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ سال گذشته ۲۹۸ نفر از شهرستان بندرعباس، ۱۵ نفر از قشم، ۵ نفر از بستک، ۳ نفر از لنگه، ۵ نفر از رودان، ۱۰ نفر از بندر خمیر، ۱ نفر از میناب، ۱ نفر از پارسیان به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۳۴۱۹، میناب با ۳۹۷، قشم ۲۷۹، رودان با ۲۶۰، بندر خمیر با ۲۰۴، بندرلنگه با ۱۶۲، حاجی آباد با ۱۲۵، کیش با ۶۷، جاسک ۳۶، پارسیان با ۲۵، بستک ۳۱ و سیریک با ۱۰ و بشاگرد ۴مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید