محدودیت های مقابله ای با کرونا در هرمزگان اجرا می شود

به گزارش قم پرس، محمود حسین پور بیان داشت: با توجه به آمار و بررسی‌های صورت گرفته در دو هفته اخیر، شرایط بسیار بحرانی و شکننده‌ای به وجود آمده است که اگر محدودیت‌ها و رعایت جدی در زمینه رفت‌وآمدها صورت نگیرد، هفته آینده با چالش بزرگی روبرو می‌شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه مردم در خانه بمانند و از رفت‌وآمدهای غیرضروری پرهیز کنند، از ستاد ملی کرونا هم خواست در صورت امکان، هفته آینده با رعایت تمام جوانب، محدودیت‌هایی در سطح هرمزگان اعمال کنند.

حسین پور افزود: از ابتدای شروع این بیماری تاکنون ظرفیت‌های آزمایشگاهی از ۲۰ به ۸۰۰ مورد افزایش‌یافته است.

وی با بیان اینکه از سه روز گذشته تاکنون فقط از بیماران بدحال، علامت‌دار و پرخطر آزمایش به عمل می‌آید، اضافه کرد: شهروندان در ارتباط با افراد مثبت، بدون علامت، دارای علائم خفیف و یا برای اطمینان از سلامتی خود می‌توانند به سامانه اینترنتی نظام پاسخگویی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: در این سامانه که از سه روز پیش راه‌اندازی شده است، هنگام انجام آزمایش به افراد به‌وسیله پیامک کد رهگیری داده می‌شود.

وی اضافه کرد: مراجعه‌کنندگان ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد می‌توانند پاسخ خود را در سامانه ببینند و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین آمار مبتلایان دو هفته اخیر در غرب هرمزگان است که این نشان از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید