کد خبر: 319390
۰
۰
نسخه چاپی

احداث هتل در قم نباید با طرح تفصیلی مغایرت داشته باشد

غلامرضا جان قربان در خصوص نحوه صدور مجوز برای احداث هتل افزود: صدور مجوز برای احداث هتل بستگی به وضعیت و موقعیت زمین در نظر گرفته شده دارد و در صورتی که شرایط برای احداث هتل در آن منطقه مناسب و منطبق با طرح تفصیلی بود توسط شهرداری منطقه مربوطه مجوز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه موقعیت هتل با طرح تفصیلی مغایرت داشته باشد درخواست صدور مجوز به شهرداری مرکز ارسال شده و به کمیسیون ماده پنج ارجاع داده می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم بیان کرد: چنانچه درخواست مجوز با طرح تفصیلی مطابقت داشته باشد طی دو هفته مجوز لازم توسط شهرداری صادر می‌شود اما چنانچه با طرح تفصیلی مطابقت نداشته باشد حدوداً دو ماه برای اخذ مجوز زمان می‌برد.

وی گفت: در کمیسیون ماده پنج زمین، طبقات، اشراف، سایه اندازی و غیره هتل بررسی می‌شود و در صورت نبود مشکل بسیار در این زمینه‌ها مجوز صادر خواهد شد.

جان قربان با بیان اینکه هتل‌ها عمدتاً در بلوار پیامبر اعظم (ص) در حال احداث است، افزود: هتل‌های چهار و پنج ستاره در این بلوار احداث می‌شود که زمین توسط شهرداری و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه مشکلی در زمینه صدور مجوز هتل وجود ندارد، تصریح کرد: برای صدور مجوز هتل باید ابتدا از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استعلام انجام شود زیرا هر نوع ساخت وساز تفریحی و گردشگری باید بر اساس نظارت این سازمان باشد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم بیان کرد: عمدتاً در کمیسیون ماده پنج با احداث هتل آسان‌تر از احداث واحدهای تجاری موافقت می‌شود.

وی گفت: در محدوده اطراف حرم مطهر بر اساس کمیسیون ماده پنج از سمت جاده اراک تا راه آهن می‌توان واحدهای اقامتی و هتل آپارتمان احداث کرد، در خیابان ارم و خیابان ۱۵ خرداد، حد فاصل خیابان معلم تا خیابان آذر، بازار کهنه و بازار نو هیچ محدودیتی برای صدور مجوز احداث هتل وجود ندارد.

جان قربان ابراز کرد: زمین مراکز تفریحی و گردشگری و هتل‌ها باید دارای مساحت مشخصی باشد، همچنین دارای پارکینگ بوده و تعداد طبقات نیز مشخص باشد که در صورت وجود همه این شرایط مخالفتی با احداث آنها نمی‌شود.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون سه مجوز احداث هتل صادر شده که یک مورد در حال احداث و دو مورد دیگر به زودی احداث می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید