کد خبر: 319421
۰
۰
نسخه چاپی

تئاتر قم بدون داشتن سالن نمایش، خروجی ندارد

احمد سلیمانی روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقتی جایی برای اجرای گروه‌های نمایشی وجود نداشته باشد، اگر در استان یک هزار گروه تئاتر هم موجود و افراد متخصص در این رشته نیز فعالیت داشته ‌باشد، باز هم این ظرفیت‌ها هیچ خروجی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: استان قم با داشتن جوانان خوش فکر، نیروی هنری کاردان، فکر ، ایده و خلاقیت در زمینه خلق آثار هنری هیچ مشکل نرم افزاری ندارد بلکه مهمترین مشکل حوزه هنرهای نمایشی موضوع سخت افزار و مکان برگزاری مناسب و استاندارد است.
سلیمانی با بیان اینکه تعداد سالن های نمایش استان طی ۲۵ سال گذشته از هفت سالن به حدود صفر کاهش یافته است، ادامه داد: صحبت‌های زیادی در این زمینه شده‌است ولی هیچ اتفاق روشنی در این زمینه در استان رقم نخورده‌است.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری قم با اشاره به راه اندازی اولین سالن نمایش بخش خصوصی قم در سال های اخیر گفت: یکی از راه‌کارهای اساسی برای جبران بخشی از این کمبود فضای استاندارد، حمایت و بسترسازی برای ورود بخش خصوصی به ساخت سالن های نمایش است.

سلیمانی افزود: متاسفانه برخی سخت‌گیری‌ها و حمایت نکردن مسئولان از تنها سالن نمایش خصوصی در استان موجب شده تا دیگر سرمایه گذاران نیز تمایلی برای ورود به این عرصه نداشته باشند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری قم، با اشاره به وجود تعداد زیادی سالن نمایش خصوصی در شهرهای دیگر از جمله تهران گفت: وجود سالن های نمایش تخصصی موجب رقابت میان آنها و در نهایت تحول و زنده شدن تئاتر می شود.

وی فعالیت حوزه هنری برای گسترش آموزش های تئاتر در این استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه هنری، شناسایی، جذب و آموزش جوان های مستعد در زمینه های مختلف هنری از جمله هنرهای نمایشی است که در این زمینه اقدام های گسترده‌ای در چهار سال گذشته انجام شده است.

سلیمانی با بیان اینکه حوزه هنری، خود را متعهد به تربیت هنرمندانی انقلابی و متخصص می داند، گفت: تحقق این امر علاوه بر آموزش، نیازمند تکمیل شدن چرخه تئاتر در استان است که وجود زیرساخت‌های مناسب به ویژه سالن تخصصی یکی از مهمترین نیازهای این چرخه است.

تئاتر قم در زمینه های مذهبی- آئینی، کودک و نوجوان و دفاع مقدس ید طولایی داشته و اساتید و پیشکسوتان زیادی در این شهر تلاش فراوان برای تئاتر استان و کشور را متحمل شده‌اند.

قم دارای بیش از هشت گروه تئاتر فعال از جمله گروه تئاتر آئین، امروز، ایده، عرشیان، طراوت، سایه روشن، خانه پرواز و گروه تئاتر گاراژ تیاتر می باشد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید