کد خبر: 319442
۰
۰
نسخه چاپی

بازگشت ۲۱۱ واحد تولیدی به چرخه تولید در سه ماه امسال

به گزارش خبرنگار مهر؛ حسین مدرس خیابانی عصر پنج شنبه در سفر یک روزه خود به استان قم برای بازدید و بهره برداری از چند واحد تولیدی در حاشیه راه اندازی مجدد یک واحد تولیدی راکد در شهرک شکوهیه در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: امسال که به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است احیای یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد در برنامه دولت قرار گرفته است و تاکنون ۲۱۱ واحد تولیدی تعطیل شده و راکد احیا و به مدار چرخه تولیدی کشور بازگشتند.

به گفته این مسئول، در زمینه تحقق جهش تولید و حمایت از داخلی سازی قدم‌های خوبی برداشته شده است باید برای تحقق بیشتر این شعار دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌هایی مانند بیمه، بانک‌ها و امور مالیاتی کشور که بر عرصه تولید سایه انداخته‌اند همکاری کنند.

حرکت قم به سمت جهش تولید

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از گفت وگو خو با خبرنگاران از برنامه‌های مطلوب ستاد تسهیل ورفع موانع تولید استان قم تقدیر و بیان کرد: محوری ترین مسئله امروز کشور «جهش تولید» است و دولت در این زمیه مصمم است تا قدم‌های خوبی را بردارد در استان قم هم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ورود خوبی داشته و قدم‌های مناسبی برای احیای واحدهای راکد تولیدی برداشته است از جمله این واحد که ۵ سال تعطیل بوده و اکنون در حال داخلی سازی و توسعه تولیدات خود است.

مدرس خیابانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برای جهش تولید قدم مؤثری برداشته نشده و واحدهای تولیدی از تحریم‌های داخلی گلایه دارند افزود: حرکت‌های خوبی در کشور برای احیای مجدد واحدهای راکد و تعطیل برداشته شده است و دولت عزم خود را برای داخلی سازی و جهش تولید جذب کرده است به طوری که امروز لوازم خانگی با ترکیب جدیدی در بازار عرصه و تولید داخل در حال رقابت با خارجی است.

به گفته وی، اکنون در ۳ ماهه نخست سال ۹۹ در زمینه تولید ماشین‌های لباسشویی با افزایش ۱۰۰ درصدی روبرو هستیم برای رونق تولید ملی نیاز به عزم ملی و همکاری دیگر دستگاه‌ها داریم.

۲۰۰ طرح بزرگ در برنامه آینده دولت

سرپرست وزارت صمت از افتتاح چند طرح بزرگ در برنامه دولت خبرداد و عنوان کرد: در شرایطی هستیم که دشمن ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را برای نابودی اقتصاد وضع کرده است. در زمینه جهش تولید به نقطه خوبی رسیده‌ایم وآن هم در زمانی که هدف دشمن با جنگ اقتصادی خدشه دار کردن اقتصاد بود تا در مدت ۳ ماه تولید کشور کاملاً تعطیل شود.

مدرس خیابانی اظهارداشت: ۲۰۰ طرح بزرگ تولیدی واقتصادی در برنامه دولت با اعتبار ۱۷۰ هزار میلیارد تومان قرار گرفته است که می‌تواند در رونق و جهش تولید در شرایط سخت کنونی کمک کند.

سرپرست وزارت صمت در سفر یک روزه خود به استان قم چند طرح بزرگ صنعتی در قم را افتتاح ویک واحد راکد را مجدداً راه اندازی و از چند واحد تولیدی مهم در شهرک‌های صنعتی قم بازدید کرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید