کد خبر: 319492
۰
۰
نسخه چاپی

خانه مطبوعات قم در فضای رسانه‌ای نقش‌آفرینی جدی‌تری داشته باشد

محمدجواد محرابی روز شنبه یکی از عملکردهای دولت تدبیر و امید را ساماندهی وضعیت رسانه‌ای و انسجام‌بخشی خانه‌های مطبوعات در کشور دانست و افزود: باوجود تمام نقطه‌ضعف‌ها و قوت‌ها و همچنین توقع‌های موجود در این زمینه، ایجاد خانه‌های مطبوعات در استان‌ها حرکتی روبه‌جلو بوده است.

وی با اشاره به وظایف و همچنین اختیارهای صنفی خانه مطبوعات اظهار داشت: تشکیل خانه مطبوعات و برگزاری الکترونیک انتخابات آن،‌ فصل جدیدی را در فعالیت صنفی روزنامه‌نگاری ایجاد کرد که انتظار می‌رفت،‌ با برنامه‌ریزی منسجم وضعیت اهالی رسانه ناشی از عملکرد این تشکل صنفی ارتقا یابد.

وی ادامه داد: تلاش‌هایی در سال‌های اخیر توسط خانه مطبوعات استان برای ساماندهی وضعیت اهالی رسانه انجام‌شده که قابل‌تقدیر است ولی توقع از این خانه بسیار بیشتر از وضع موجود است.

محرابی بابیان این‌که خانه مطبوعات باید پیشتاز در ساماندهی و نقش‌آفرینی فضای رسانه‌ای استان باشد، گفت: سیاست‌گذاری‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استفاده از ظرفیت‌های خانه‌های مطبوعات در کشور برای پیشبرد اهداف رسانه‌ای، ارتقای کیفی مطبوعات و ساماندهی توزیع عادلانه آگهی‌های تبلیغاتی میان نشریه‌ها بوده است.

محرابی، ارتقای سطح کیفی و آموزشی خبرنگاران را ازجمله وظایف خانه مطبوعات دانست و افزود: در سال‌های اخیر به همت خانه مطبوعات و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ چندین دوره آموزشی در سطوح مختلف در سطح استان برگزار و به شرکت‌کنندگان این دوره‌ها مدرک معتبر نیز اهداشده است که باید این فعالیت‌ها توسعه و تعمیق بیشتری یابد.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می‌باشد.

خانه مطبوعات قم دارای ۱۴۰ عضو اصلی و ۴۰ عضو افتخاری است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید