بستری ۳۶ مورد جدید مبتلا به کرونا در اردبیل/۱۸۱ نفر کل بستری‌ها

محمدرضا رضایی بنا در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ مورد بستری جدید به علت ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل گزارش شده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۵ نفر در اردبیل، ۶ نفر پارس آباد، ۳ نفر مشگین شهر و ۲ نفر در خلخال جزو موارد گزارش شده طی ۲۴ ساعت گذشته است که با توجه به تعداد مبتلایان پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم کاهش این آمار، طی هفته آتی استان اردبیل وارد وضعیت قرمز خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به این‌که تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۱۸۱ نفر است، افزود: از این تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند و ۳۳ مورد ترخیص و ۲ نفر فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

رضایی بنا با اشاره به مواجهه استان با کمبود کادر درمان در صورت افزایش آمار مبتلایان، بیان کرد: تمام تلاش دانشگاه علوم‌پزشکی و کادر درمان و دستگاه‌های اجرایی استان در جهت کاهش شیوع بیماری کرونا در استان است که در این راستا رزمایش نظارت بر اماکن عمومی و مراکز خرید از امروز در استان آغاز شد تا بازرسین، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم را مورد بررسی قرار دهند و در جهت آگاهسازی و فرهنگسازی استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی گام‌های مؤثری برداشته شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید