کد خبر: 319697
۰
۰
نسخه چاپی

سمن‌های قم برای کاهش آسیب‌های کرونا همچنان درمیدان هستند

حمیدرضا جلیلی، روز سه‌شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:با شیوع کرونا،استفاده از ظرفیت جوانان وهیات‌های ورزشی برای مقابله با ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفته و در این راستا کمیته مقابله با کرونا مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان قم ایجاد شد.
وی گفت: تولید بیش از ۷۰۰ هزار ماسک پارچه ای و یکبار مصرف، سرکشی، تب سنجی و ضدعفونی ۳۰۰ منزل خانواده‌های مبتلا به کرونا، تهیه و توزیع ۴۵۰ بسته مواد شوینده و بهداشتی میان خانواده‌های محروم و مناطق آسیب‌پذیر قم،تولید بیش از ۱۰۰ عکس نوشته با محوریت « ما کرونا را شکست می دهیم» و انتشار در فضای مجازی، برپایی منبر مجازی با حضور سخنرانان مطرح، معرفی ۲۳ روانشناس به مراکز بهداشت قم از دیگر اقدام‌های صورت گرفته توسط سمن‌های قم بود.
رییس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان قم با بیان اینکه طیف متنوعی از خدمات از ابتدای شیوع کرونا درقم توسط سمن‌های استان انجام شده‌است، گفت: پاک‌سازی، ضدعفونی و گندزایی اماکن و محله‌ها، حضور جوانان داوطلب دربیمارستان‌های درگیر کرونا به منظور کمک به کادردرمانی و تهیه آب‌میوه و توزیع آن در بیمارستان‌ها از جمله این اقدام‌ها بوده‌است.
وی همچنین با اشاره به فراخوان رهبر معظم انقلاب برای کمک به نیازمندان،گفت: ۴۰ سمن این استان آمادگی خود را به منظور فعالیت جدی‌تر در راستای همیاری و کمک به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده ناشی از شیوع کرونا به منظور عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری اعلام کردند و در این راستا اقدام های گسترده‌ای در ماه‌های اخیر برنامه‌ریزی و انجام شد.
جلیلی با اشاره به اجرای مرحله اول طرح مواسات در ماه مبارک رمضان افزود: توزیع حدود ۲ هزار بسته معیشتی و چندین هزار بسته افطاری، اجرای طرح «مهرنان» برای توزیع رایگان نان در مناطق محروم و روستایی از جمله اقدام های صورت گرفته توسط سمن های استان است.
رییس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان قم اظهار داشت: با فروکش کردن کرونا در استان، ‌فعالیت های سمن‌های قم به سمت کاهش آسیب های روانی، اجتماعی و اقتصادی استان گرایش پیدا کرده است که در این زمینه سمن های تخصصی در این استان دارای ظرفیت های خوبی هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید