کد خبر: 319707
۰
۰
نسخه چاپی

باشگاه‌های ورزشی قم به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌شود

سعید آمده روز سه‌شنبه ‌ بابیان اینکه باشگاه‌های ورزشی یکی از بخش‌هایی است که شیوع کرونا بیشترین آسیب را به آن‌ها وارد کرده است افزود: با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا بیش از ۴۰ روز از آغاز مجدد فعالیت باشگاه‌های ورزشی می‌گذرد ولی بااین‌وجود، ورزشکاران حاضر در باشگاه‌ها همچنان به یک‌پنجم قبل از شیوع کرونا نرسیده است.

وی اظهار داشت: باشگاه‌های استان همچنان دست‌به‌گریبان تبعات اجتماعی شیوع کرونا هستند و این موجب شده تا باگذشت بیش از ۴۰ روز از فعالیت مجدد آن‌ها، خسارت‌های تحمیلی برطرف نشود.

رییس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام قم افزود: تمام باشگاه‌های استان مکلف به انجام پروتکل‌های بهداشتی هستند ولی این موضوع هزینه‌های زیادی را به این باشگاه‌ها تحمیل کرده که نیاز است سایر بخش‌ها ازجمله اداره کل ورزش و جوانان،‌ هیات پزشکی ورزشی و دانشگاه علوم پزشکی به کمک این باشگاه‌ها بیایند.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ باشگاه ورزشی در قم گفت: با توجه به‌احتمال ادامه‌دار بودن تبعات ناشی از شیوع کرونا نیاز است تا برای تامین اقلام بهداشتی موردنیاز و همچنین حمایت‌های لازم از باشگاه‌های ورزشی استان برنامه‌ریزی بلندمدتی صورت گیرد.

آمده اظهار داشت: تاکنون از تمام باشگاه‌های استان یک دوره کامل ازنظر رعایت مسائل بهداشتی نظارت‌شده و در این راستا تذکرات لازم نیز به باشگاه‌هایی که به رعایت مسائل بهداشتی کم‌توجه بوده‌اند، داده‌شده است که این نظارت‌ها همچنان به‌صورت مستمر ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای پویش رعایت مسائل بهداشتی در باشگاه‌های ورزشی استان گفت: در این پویش باشگاه‌های ورزشی از انجام ضدعفونی کردن و همچنین رعایت پروتکل‌های ورزشی در باشگاه‌های خود فیلم کوتاه یک‌دقیقه‌ای تهیه می‌کنند و این فیلم‌ها توسط هیات در فضای مجازی به‌منظور ترویج این موضوع منتشر می‌شود.

بیش از ۲۰ هزار ورزشکار در باشگاه‌های بدن‌سازی و پرورش اندام قم پیش از شیوع کرونا روزانه مشغول فعالیت ورزشی بودند که از این تعداد حدود پنج هزار ورزشکار بیمه‌شده ذیل این هیات هستند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید