کد خبر: 319711
۰
۰
نسخه چاپی

بستر تمام برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی حرکت‌های مردمی است

به گزارش قم پرس حجت الاسلام محمدمهدی نبی زاده پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دزفول که در سالن آمفی تئاتر شیخ انصاری دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید تبلیغات اسلامی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، تقویت اراده مردم برای مبارزه تمدنی تا رسیدن به قله لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّه وَلَوْکَرِهَ الْمُشْرِکون است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در سال جاری پنج برنامه با دو رویکرد و یک بستر را دنبال خواهد کرد، افزود: اولین برنامه ما تقویت مساجد با اجرای سه طرح شامل امام محله در شهرها، پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در حاشیه شهرها و طرح امام روستاها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان، تقویت و انسجام بخشی هیئت‌های مذهبی را دومین اولویت این سازمان در سال ۹۹ برشمرد و تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی باید به یک تشکل مردمی اثرگذار تبدیل شوند تا نه تنها در ایام مذهبی همچون محرم بلکه در تمام طول سال به صورت مستمر در همه عرصه‌هایی که بتوانند مشکلی از انقلاب اسلامی و نظام برطرف نمایند، ورود کنند.

حجت الاسلام نبی زاده با اشاره به اینکه حمایت، تقویت و انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی بانوان سومین برنامه اساسی و مهم این سازمان در سال جاری است، گفت: مقابله با فرقه‌های انحرافی به ویژه وهابیت یکی دیگر از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان است. لذا شناسایی و مبارزه با این فرقه‌ها باید در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول نیز باشد.

نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی مردم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه تقویت برنامه‌های قرآنی با هدف ورود قرآن به منازل مردم پنجمین دستور کار این سازمان است، عنوان کرد: شبکه‌سازی به منظور پوشش نقاط ضعف و قوت و انتقال توانمندی‌ها و همچنین استفاده بهینه و مناسب از فضای مجازی دو رویکرد اساسی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در راستای اجرای پنج طرح مذکور است.

حجت الاسلام نبی زاده تأکید کرد: بستر تمام برنامه‌های این سازمان حرکت‌های مردمی است. ما بنا نداریم که یک کار فرهنگی دولتی انجام دهیم چرا که نتیجه کار فرهنگی دولتی مثل عربستان سعودی می‌شود. بنابراین ما زمانی موفق خواهیم بود که بر فعالیت‌های خودجوش مذهبی و فرهنگی مردم نظارت کنیم و آنها را حمایت کرده و ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه اقدام‌های فرهنگی موجب جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: یک دست صدا ندارد. لذا تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های استان باید خود را در قبال اقدامات و برنامه‌های فرهنگی مسئول بدانند تا با شکل‌گیری یک هم‌افزایی بتوانیم اقدام‌های فرهنگی مؤثری را در استان انجام دهیم.

حجت الاسلام نبی زاده در ادامه از ربع قرن تلاش فرهنگی حجت الاسلام بیگدلی رئیس پیشین سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول تقدیر کرد و افزود: وی سه دهه در عرصه‌های مذهبی و فرهنگی تلاش شبانه‌روزی انجام داد و به خوبی توانست خود را با برنامه‌های سازمان هماهنگ کند و اکنون در جایگاه مدرس برای این امور قرار دارد.

وی در پایان گفت: برای حجت الاسلام خاکی به عنوان مدیر جدید تبلیغات اسلامی دزفول آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدوار هستیم هم بتواند فعالیت‌های سازمان را ارتقا دهد و هم از توانمندی‌های وی با رویکرد جهادی بهره‌مند شویم‌.

به گزارش قم پرس در این مراسم از زحمات حجت الاسلام مرتضی بیگدلی رئیس پیشین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول تقدیر و حجت الاسلام احسان خاکی به عنوان ریاست جدید تبلیغات اسلامی دزفول معرفی شد.

طی حکمی حجت الاسلام بیگدلی به عنوان مشاور فرهنگی و دستیار ویژه مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان منصوب شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید