کد خبر: 319724
۰
۰
نسخه چاپی

روند پذیرش بیمار در مرکز درمانی امیرالمومنین قم آغاز شد

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر اظهار داشت: بیمارستان فوق قبل از راه‌اندازی کامل در مرحله‌ی پیش راه‌اندازی قرار می‌گیرد تا به صورت کامل مورد ارزیابی قرار گرفته و مسائل و مشکل های آن شناسایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه بیمارستان امیرالمومنین ۲۲۰ تختخوابی است، تصریح کرد: روند پذیرش بیمار در این بیمارستان در طبقه‌های ۴ و ۵ که بخش‌های داخلی هستند از امروز شروع خواهد شد.

قدیر همچنین درباره علت تاخیر در بهره برداری بیمارستان امیرالمومنین (ع) گفت: زمان مشخصی برای گشایش این بیمارستان معین نشده بود و بیمارستان ها باید قبل از راه اندازی مسائل ایمنی و استانداردهای خاص را داشته باشند که رعایت آن الزامی می باشد.

وی ر در پایان یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا دولت و مسئولان استانی پیگیری های مجدانه ای را به منظور سرعت بخشیدن به عملیات تجهیز و آغاز به کار این مرکز درمانی انجام دادند.

کلنگ احداث بیمارستان خیرساز امیرالمومنین(ع) سال ۹۴ بر زمین زده شد و این مجموعه درمانی با ۲۲۰ تخت، در ۹ طبقه احداث‌ شده است.

مرکز درمانی امیرالمومنین در محوطه مجموعه بیمارستانی شهید بهشتی با ۲۱ هزار مترمربع زیربنا احداث شده‌، و دارای پد بالگرد بر روی بام برای انتقال مصدومان، بخش زنان، اعصاب و روان، جراحی، اطفال، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، چشم و واحدهای پاراکلینیکی ازجمله تصویربرداری، سی‌تی‌اسکن، آزمایشگاه و داروخانه است.

پیش از شیوع کرونا این بیمارستان بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزکی داشت که با توجه به آغاز با شیوع ویروس کووید ۱۹ و تکمیل ظرفیت تمام بیمارستان های قم، بهره برداری از این مرکز درمانی برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا در دستور کار قرار گرفت و در این راستا ۶۰۰ میلیارد ریال توسط دولت به دانشگاه علوم پرشکی قم برای تکمیل این بیمارستان تخصیص یافت.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید