کد خبر: 319740
۰
۰
نسخه چاپی

۲ خودروی توریستی در دریاچه نمک قم نجات یافتند

به گزارش سه شنبه شب روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم هادی سلیمی اظهار داشت: با اعلام خبر گیرافتادن دو خودروی توریستی از کشور جمهوری چک و اسلواکی در دریاچه حوض سلطان، از طریق تماس تلفنی با مرکز EOC، در ساعت ۱۵ دقیقه بامداد روز ۱۶ تیرماه جاری، ۲ تیم متشکل از امدادگران و نجاتگران پایگاه معصومیه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در همان ساعت های اولیه نیروهای امدادگر و نجاتگر این پایگاه توانستند یکی از خودروهای گیرافتاده را رهاسازی نمایند.

معاون امداد و نجات هلال احمر قم افزود: پس از رهاسازی خودروی اول و بازگشت تیم به پایگاه، تیم دیگری از امدادگران و نجاتگران پایگاه معصومیه برای رهاسازی خودروی دوم با ۲ خودروی سبک و یک خودروی نجات و آمبولانس، در صحنه حادثه حضور یافتند و عملیات رهاسازی را آغاز نمودند.

سلیمی ادامه داد: بعد از ۹ ساعت تلاش امدادگران و نجاتگران و با کمک نیروهای مردمی و استفاده از دو خودروی لودر و دو کامیون، خودروی دوم نیز رهاسازی شد.

معاون هلال احمر قم بیان کرد: پس از رها سازی، از این حادثه دیدگان از آنها در محل اسکان پایگاه معصومیه پذیرایی به عمل آمد و سپس به مسیر خود ادامه دادند.

دریاچه نمک حوض سلطان در ۴۰ کیلومتری شمال شهر قم، ۸۵ کیلومتری جنوب تهران و در حاشیه آزادراه قم - تهران قرار دارد، این دریاچه به مساحت تقریبی ۲۴۰ کیلومترمربع در جنوب رشته ‌کوه‌ های البرز واقع شده و وسعت و شکل دریاچه متناسب با ورود آب و میزان بارندگی آن در فصل های مختلف سال متفاوت است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید