کد خبر: 319841
۰
۰
نسخه چاپی

نهضت تربیتی و قرآنی نورالثقلین توسط دارالقرآن اجرا می شود

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ با اشاره به برنامه‌های سازمان دارالقرآن کریم در سال جاری، اظهار کرد: ادامه برنامه‌های گذشته در بخش آموزشی و توجه به مسئولیت حاکمیتی که بر عهده این سازمان است همانند اعطای مدرک حفظ قرآن و همچنین اعطای مدرک مؤسسات و خانه‌های قرآنی، تقویت کرسی‌های قرآنی، فعالیت‌های معرفتی و تربیتی نیز به برنامه‌های دارالقرآن اضافه شده است.

وی به تأکید ریاست سازمان تبلیغات اسلامی به حرکت سازمان دارالقرآن به سمت فعالیت‌های معرفتی و تربیتی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های بسیاری برای این موضوع تعریف شده که شاخص ترین آنها اعطای مدرک به حافظان قرآن و مؤسسات و حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآنی مهم‌ترین برنامه‌های سازمان دارالقرآن اعطای مدرک به حافظان قرآن و مؤسسات و حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآنی است که امسال در دستور کار قرار دارد و به صورت جدی با آن پرداخته می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور در ادامه با اشاره به اینکه پرداختن به استعدادهای قرآنی به ویژه در فضای قرائت و حفظ قرآن از دیگر برنامه‌های این سازمان است، گفت: اجرای طرح نورالثقلین یا به تعبیر ریاست سازمان تبلیغات نهضت تربیتی و قرآنی «نورالثقلین» نیز از دیگر طرح‌های شاخص امسال سازمان دارالقرآن است.

جلب حمایت‌های دولتی برای کمک به مؤسسات قرآنی

وی به موضوع حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآنی نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به توصیه رهبری در زمینه اجرای طرح مواسات در فضای کرونایی کشور بخش زیادی از این مؤسسات به کمک نیازمند شتافتند و در این کنش اجتماعی حضور یافتند که قدردان این حرکت مؤسسات و خانه‌های قرآنی هستیم.

اخوان صباغ در ادامه با بیان اینکه مؤسسات قرآنی نیز آسیب‌های مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا متحمل شدند، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که برای کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های حضوری ایجاد شده در این زمینه رصد و پایش ها در حال انجام است تا در فضای حمایتی کمک‌های لازم به مؤسسات انجام شود.

وی با تأکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های دولتی برای جلب حمایت از کارمندانی که به صورت مستمر در مؤسسات فعالیت کرده و دارای بیمه هستند و خود مؤسسه نیز تمام مسائل حقوقی را رعایت کرده تحت عنوان مشاغل آسیب‌دیده، ادامه داد: جذب حمایت نهادهای حامی نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی این سازمان، گفت: قطعاً باید برای فضای آموزشی مؤسسات با توجه به شرایط حاکم بر کشور تدابیر لازم اتخاذ شود لذا در نظر داریم از ظرفیت آموزش‌ها و ال ام اس های مدرسه فضای مجازی استفاده کرده و این ظرفیت را در اختیار مؤسسات قرآنی دهیم.

وی تأکید کرد: به دنبال این هستیم که آموزش قرآن نه تنها تعطیل نشود بلکه روز به روز با قوت و قدرت بیشتری ادامه یابد.

نهضت تربیتی و قرآنی نورالثقلین توسط دارالقرآن اجرا می شود

اعطای ۸ هزار مدرک تخصصی قران کریم به حافظان

حجت الاسلام اخوان صباغ با اشاره به فعالیت حدود ۱۱ هزار مؤسسه و خانه قرآنی در کشور که از این تعداد ۳ هزار مؤسسه قرآنی هستند، افزود: حدود هشت هزار مدرک رسمی دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترای قرآنی اعطا شده است.

وی با بیان اینکه آمار دقیق حافظان قرآن کشور باید از سوی ستاد عمومی حفظ اعلام شود، تصریح کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن همه دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع با جدیت بیشتری وارد شوند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه تربیت مربی قرآنی در سال‌های گذشته، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن ۶۰ هزار مربی قرآنی آموزش دیده‌اند بر اساس آمار موجود در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن ۶۰ هزار مربی قرآنی آموزش دیده‌اند که از آنها در فضاهای مختلف مؤسسات، خانه‌های قرآنی، آموزش و پرورش و فعالیت‌های مختلف قرآنی استفاده می‌شود.

وی با تأکید بر ترویج برگزاری محافل خانگی قرآن، افزود: یکی از درخواست‌های ما از مربیان قرآنی این بوده که فضای مساجد، محافل عمومی و خانگی قرآنی را نیز ترویج داده و به این سازمان در اجرای طرح «نورالثقلین» کمک کنند.

اخوان صباغ در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت‌های قرآنی انجام شده در استان گیلان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به ویژه رئیس اداره قرآنی استان گیلان، گفت: در گیلان از ظرفیت مؤسسات قرآنی به خوبی استفاده شده که نمونه آن را در رزمایش مواسات مشاهده کردیم.

وی با اشاره به وجود ۲۱۰ مؤسسه و تشکل قرآنی در استان گیلان، گفت: ظرفیت استان گیلان با توجه به تدین و سبقه دینی مردم این استان بسیار خوب است و باید روز به روز این ظرفیت توسعه پیدا کند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید