کد خبر: 320185
۰
۰
نسخه چاپی

کرونا موجی از ورشکستگی باشگاه‌های ورزشی قم براه می‌اندازد

سعید آمده روز سه شنبه ،‌ افزود: باشگاه های ورزشی یکی از بخش هایی است که شیوع کرونا بیشترین آسیب را به آنها وارد کرده است به گونه ای که با وجود بازگشایی این اماکن ورزشی، تبعات اجتماعی آن همچنان گریبان گیر باشگاه هاست.

وی اظهار داشت: با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا بیش از ۴۰ روز از آغاز مجدد فعالیت باشگاه های ورزشی می گذرد ولی با این وجود، ورزشکاران حاضر در باشگاه ها همچنان به یک پنجم قبل از شیوع کرونا نرسیده است و این موجب شده تا خسارت های ناشی از تعطیلی ۳ ماهه این باشگاه ها نه تنها جبران نشود بلکه تشدید نیز شود.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم ادامه داد: حدود ۳۰۰ باشگاه ورزشی ویژه آقایان و بانوان در قم وجود دارد که هزینه تحمیلی این باشگاه تنها ناشی از اجاره بها رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است ضمن اینکه کل این خسارت ها به باشگاه های قم بیش از سه برابر این رقم است.

آمده با بیان اینکه بخش زیادی از سرانه ورزشی قم ناشی از فعالیت باشگاه های ورزشی است گفت: با آغاز موج تعطیلی باشگاه های ورزشی در ماه های آینده احتمال کاهش شدید سرانه ورزشی در این استان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اقدام های وزارت ورزش و جوانان برای جبران بخشی از خسارت های وارده به باشگاه های ورزشی افزود: تاکنون سه نوع وام به ارزش ۶۰،‌ ۳۰۰ و ۱۶۰ میلیون ریالی برای مربیان و باشگاه های کشور در نظر گرفته است که روند پرداخت بخشی از این وام ها در حال انجام است.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم افزود: وام ۶۰ میلیون ریالی قرض الحسنه برای مربیان ،‌ وام ۳۰۰ میلیون ریالی برای باشگاه داران و وام ۱۶۰ میلیونی وزارت ورزش هم برای باشگاه های دارای بیمه تخصیص داده شده است.

آمده، ‌با بیان اینکه حدود ۱۰۰ باشگاه برای دریافت وام ۳۰۰ میلیون ریالی در قم ثبت نام کرده اند، ادامه داد: شرط پرداخت وام ۱۶۰ میلیون ریالی دارای بودن بیمه توسط باشگاه است و با توجه به اینکه تنها ۶ باشگاه استان بیمه هستند، با پیگیری های انجام شده این شرط برای پرداخت وام برداشته شده و قرار است باشگاه های فاقد بیمه با ثبت نام در سامانه وزارت ورزش از این تسهیلات برخوردار شوند.

بیش از ۲۰ هزار ورزشکار در باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام قم پیش از شیوع کرونا روزانه مشغول فعالیت ورزشی بودند که از این تعداد حدود پنج هزار ورزشکار بیمه شده زیر مجموعه این هیات هستند./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید