کد خبر: 320191
۰
۰
نسخه چاپی

علوم پزشکی قم: توزیع ماسک در داروخانه‌های منتخب آغاز شد

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،‌ محمد حضوری در این زمینه افزود: این طرح به‌منظور کنترل بر نحوه عرضه ماسک میان همشهریان اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که توزیع ماسک هر روز ۱۰ صبح آغاز می‌شود، اضافه کرد: سهمیه هر فرد پنج عدد ماسک است و از همشهریان عزیز تقاضا می‌کنیم در صورتی‌که ماسک نیاز دارند، به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

به گفته وی، قیمت هر عدد ماسک طبق تعرفه مصوب یک هزار تومان است.

علوم پزشکی قم: توزیع ماسک در داروخانه‌های منتخب آغاز شد

در همین حال تحقیقات میدانی خبرنگار ایرنا در روزهای اخیر نشان می دهد ماسک که در حال حاضر از نیازهای مهم و اساسی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و سلامتی جامعه است، در استان قم کمیاب می‌باشد.

مراجعه خبرنگار ایرنا به داروخانه‌های مختلف سطح شهر قم برای تهیه ماسک در یک هفته گذشته نیز بی‌نتیجه بود و امروز با قول مجدد معاون دانشگاه علوم پزشکی این امیدواری ایجاد شده است که ماسک در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

از سوی دیگر یکی از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی قم علت کمبود ماسک در سطح استان قم را نامناسب بودن نحوه توزیع و عدم نظارت بر روند آن عنوان کرد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید