کد خبر: 320196
۰
۰
نسخه چاپی

تدابیر لازم برای تامین زیرساخت های شهرک الغدیر قم اتخاذ شد

مهرداد غضنفری روز سه شنبه در پایان بازدید از شهرک الغدیر در گفت و گو با خبرنگاران این شهرک را مستعد توصیف کرد و اظهار داشت: عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ آغاز شده ولی متاسفانه اکنون زیر ساخت‌های آن آماده نیست.

وی در تبیین علت این موضوع بیان داشت: بخشی از اقدام‌ها مرتبط با دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شرکت‌های آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق و گاز است.

وی افزود: آب شهرک الغدیر حدود ۷۶ لیتری کسری دارد، و برای جبران این کمبود، مقرر شده تا پس از انجام مطالعات از محل تخصیص سرشاخه های دز استفاده شود.

معاون استاندار قم گفت: برای این اقدام برآورد دقیق اعتبار لازم برای اجرای این طرح ضروری است تا در کارگروه اقتصاد ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شود و بعد آن را برای تصویب و تامین این اعتبار به شورای مذکور ببریم که یک کار بلند مدت می باشد.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی قم در خصوص آب موجود در شهرک الغدیر مکلف شد تا امکان بهره برداری سرمایه گذاران را به تناسب نیازی که دارند، فراهم کند.

غضنفری همچنین با بیان اینکه عرصه شهرک الغدیر ۱۵۴ هکتار است و۱۵۰ هکتار آن مربوط به مرحله عملیاتی آن است، گفت: کارهای اجرایی این شهرک انجام شده و در حوزه آب آن نیز برنامه ریزی شد.

معاون استاندار قم با اشاره به مشکل گاز شهرک الغدیر قم نیز خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان در این زمینه متعهد شد تا بر اساس قانون برغم محدودیت های اعتباری تا پایان نیمه نخست سال جاری گاز مورد نیاز را تا درب شهرک وصل کند.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌ها نیز متعهد شد تا کار واگذاری زمین را انجام دهد و در گرو تامین گاز نباشد، چرا که عمدتا این زیرساخت‌ها و انرژی‌های مورد نیاز برای زمان بهره برداری می باشد از این رو واگذاری نباید متوفف شود.

معاون استاندار قم همچنین در خصوص برق شهرک فوق نیز گفت: طبق صورت جلسه یک ماه پیش، شرکت برق استان باید ۱۰ مگاوات برق این شهرک را تامین کند، ولی اقدام عملیاتی صورت نگرفته و شرکت برق استان معتقد است که باید تفاهم نامه ای بین شرکت شهرک های صنعتی و برق منطقه ای منعقد شود و مطابق آن وارد عملیات برق رسانی شوند.

معاون استاندار قم تاکید کرد: دستگاه های اجرایی وقتی در جلسه ای تعهدی می دهند، باید به علم همه جوانب کار باشد، چون یک توقعی برای مردم ایجاد می کند و در صورت عملیاتی نشدن آثار نامطلوب آن متوجه نظام اجرایی استان می شود.

وی با بیان اینکه موضوع برق شهرک الغدیر روز شنبه هفته آینده با حضور دستگاه های مرتبط تعیین تکلیف خواهد شد، گفت: برای فعالیت های مقدماتی یک مگاوات برق در شهرک موجود است و بهانه ای برای واگذار نکردن زمین توسط شرکت شهرک ها وجود ندارد.

وی افزود: شرکت شهرک ها موظف شده تا چهار پرونده عرصه سرمایه گذاری در شرکت الغدیر را تا هفته آینده تعیین تکلیف کند.

غضنفری گفت: مقرر شد هر دستگاه اجرایی استان وعده ای را می دهد، دقیقا موعد و زمان مقرر در عرصه حضور پیدا کنیم و انجام تعهد را بسنجیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام های صورت گرفته در خصوص تامین آب و سوخت واحد کود شیمیایی شهرک الغدیر نیز بیان کرد: همچنین مقرر شد تا سه هفته دیگر آب مورد نیاز این واحد تامین شود و ما به محل بیاییم و ورود آب به عرصه کار تولید کننده را ببینیم.

وی گفت: در خصوص سوخت نیز با توجه به اینکه باید پروانه بهره برداری و پایان کار داشته باشند، شهرک شهرک ها باید این گواهی را بدهد که این موضوع در چه تاریخی حل می شود و تا زمان وارد شدن گاز به شهرک با تاییدیه شرکت گاز از سوخت مایع استفاده کنند.

شهرک صنعتی الغدیر قم در ۵۰ کیلومتری قم و حدود ۶۰ کیلومتری تهران واقع‌شده و بیش از ۲ هزار هکتار وسعت دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید