کد خبر: 320259
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری مراسم عروسی و عزا در قم دوباره ممنوع شد

"بهرام سرمست" روز چهارشنبه در حاشیه چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به وجود پیش بینی های دانشگاه علوم پزشکی قم برای تبدیل وضعیت کرونا در این استان از زرد به قرمز در اواخر هفته آینده در صورت ادامه روند موجود، گفت: این تصمیم ها برای این است که شرایط درگیری و شیوع کرونا در استان قم به سطح قرمز تبدیل نشود.

وی ادامه داد: ممنوعیت تمام‌ مراسم های مربوط به جشن، ‌عروسی و ترحیم در راستای مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست که کارگروهی برای نظارت بر این موضوع نیز تشکیل شده و در صورت تخلف برخورد های قانونی صورت می گیرد.

استاندار قم برگزاری مراسم عروسی و ترحیم را یکی از مهمترین دلایل اروند افزایشی شیوع مجدد کرونا در این استان دانست و تاکید کرد: در هفته های اخیر در نتیجه عادی شدن رفتارهای عمومی مردم، متاسفانه شاهد افزایش مجدد تعداد مبتلایان به کرونا در قم هستیم.

وی گفت: این تصمیم گیری ها اگر چه با محدودیت و سخت گیری همراه است ولی این کار تنها به خاطر حفظ جان مردم است و برای اینکه استان دوباره به نقطه قرمز ابتلا به کرونا برنگردد، همراهی همه مردم ضروری است.

سرمست ادامه داد: استان قم با وجود اینکه در نقطه شروع شیوع این بیماری قرار داشت و پیک وحشتناکی را اوایل این بیماری در اسفندماه سال گذشته تجربه کرد ولی خوشبختانه با همراهی مردم، توصیه علما و بزرگان و تلاش اعضای ستاد بحران روند ابتلا به کرونا تا دو هفته اخیر نزولی بود.

استاندار قم، تصریح کرد: استان در حال تبدیل شدن به استان سفید بود ولی متاسفانه در چند هفته اخیر، بیماران بستری در بیمارستان های قم افزایش یافت و نگرانی ها درباره شیوع مجدد این بیماری ایجاد شد.

وی گفت: اگر چه نگرانی از شیوع کرونا در سطح کل کشور خیلی جدی تر از قم است ولی در این استان با توجه به همراهی خوبی که مردم داشتند، ‌انتظار نداشتیم که دوباره روند صعودی شیوع کرونا را در قم شاهد باشیم.

سرمست تاکید کرد: متاسفانه پس از بازگشایی های صورت گرفته، از رعایت مسائل بهداشتی توسط مردم کاسته شد و کرونا در حال تبدیل به موضوعی عادی است که با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن این ویروس و تغییر رفتار آن به شدت نگران کننده است.

استاندار قم تولید محتوای فرهنگی برای اقناع افکار عمومی در رعایت مسائل بهداشتی را ضروری دانست و گفت: رسانه ها و تمامی بزرگان و کسانی که نفوذ کلام دارند و می توانند مردم را به همراهی و رعایت پروتوکل های بهداشتی ترغیب کنند، درخواست داریم که وارد میدان شوند و به کمک ستاد مقابله با کرونا بیایند.

وی با بیان اینکه رکن اصل مقابله با کرونا، همراهی مردم است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا،‌ استفاده از ماسک در تمامی مراکز عمومی و پر جمعیت و همچنین ادارات و بانک های استان توسط کارکنان و ارباب رجوع الزامی است.

استاندار قم با اشاره به وجود برخی کمبودها پیرامون تامین ماسک در استان گفت: تامین ماسک مورد نیاز استان با جدیت بیشتری دنبال می شود و در این زمینه برای دستگاه های مختلف در این ستاد تکالیفی تعریف شده است که امیدواریم این کمبود به زودی برطرف شود و ماسک به اندازه کافی در اختیار مردم قرار گیرد.

سرمست،‌ ساماندهی به کارگران فصلی را از دیگر مصوبات این ستاد اعلام کرد و افزود: کارهای اساسی در این زمینه برنامه ریزی شده است که در این زمینه برای دستگاه های مرتبط وظایفی تعریف شده است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و صفر گفت: ستاد استانی مقابله با کرونا در هر شرایطی تابع نظرات ستاد ملی است و در آن ایام نیز با انعکاس شرایط استان به ستاد ملی،‌ تصمیم های این ستاد در استان اجرایی می شود.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید