کد خبر: 321610
۰
۰
نسخه چاپی

قطع سهمیه ۷۶ نانوایی متخلف در قم

سیامک محبی روز دوشنبه ‌ افزود: در این مدت، ۶۱ هزار و ۴۱۲ بازدید در راستای بررسی طرح فاصله‌گذاری هوشمند از اصناف و اماکن این استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳۶ هزار و ۵۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفت که موجب توقیف و معدوم‌سازی ۴۷ هزار و ۳۲۳ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی شده است.

وی با اشاره به بازدید از ۲۴ هزار و ۹۱۹ اماکن عمومی، اضافه کرد: ۳۸ هزار و ۱۷۸ مرکز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و برای ۶۰۷ مرکز اخطاریه بهداشتی صادرشده است.

محبی ادامه داد: ۱۵۱ مرکز به مراجع قضایی معرفی‌شده، یک هزار و ۸۲۵ مرکز اخطار تعطیلی دریافت کرده و یا غیرفعال شده و ۱۰۱ قلیان سرا نیز پلمب شده است.

به گفته وی، کارشناسان مرکز بهداشت به۴۰ مورد از شکایت های مردمی پیگیری و رسیدگی کرده، ۱۲ برخورد با دست‌فروشان مواد غذایی انجام داده و بر ۱۸۸ مورد دفن بهداشتی اجساد نظارت کرده‌اند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید