وضعیت تجهیزات ۱۶۰ بیمارستان و آزمایشگاه در ایران بررسی می شود

به گزارش قم پرس کریستف هاملمن بعدازظهر دوشنبه در بازدید از مجتمع آموزشی درمانی بعثت از بخش سی تی اسکن مجتمع، اورژانس، بخش بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دیدن کرد و گفت: پروژه بزرگی برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها از سوی وزارت بهداشت اعمال خواهد شد که ما مأمور به بررسی شرایط مشارکت بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های کشور در این پروژه هستیم.

نماینده سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد: در این پروژه تجهیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی در نظر گرفته شده که در برخی از مراکز مربوطه در سراسر کشور تعبیه و بهره‌برداری خواهند شد و ما موظف هستیم ظرفیت این مراکز را در پذیرش و بهره‌برداری از امکانات مزبور مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه لیست این تجهیزات از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار ما قرار گرفته است، عنوان کرد: در این روند ۸ نوع از تجهیزات برای بیمارستان‌ها و ۲ نوع از دستگاه‌ها و تجهیزات برای آزمایشگاه‌ها منظور شده‌است و مابقی نیز کیت‌های آزمایشگاهی هستند که به نوبت در اختیار مراکز قرار خواهد گرفت.

پرفسور هاملمن با بیان اینکه ۱۶۰ بیمارستان و آزمایشگاه را در سراسر ایران در این روند مورد بررسی و ارزیابی قرار خواند گرفت، عنوان کرد: یکی از بیمارستان‌های استان همدان نیز، پذیرنده این تجهیزات خواهد بود.

وی با اشاره به ارزیابی که نمایندگان شرکت تولید کننده تجهیزات مورد نظر در بررسی ظرفیت مراکز خواهند داشت گفت: هیچ پروژه‌ای نیست که مشکلات و کمبودهای همه بیمارستان‌ها را پوشش دهد اما این طرح در تلاش است تا بیشترین بهره‌وری را برای مردم به ویژه مبتلایان به کووید ۱۹ ایجاد کند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ادامه سفر خود به همدان از آرامگاه حکیم هزاره‌ها، بوعلی سینا بازدید و به مقام شامخ این حکیم بلند پایه ادای احترام کرد.

هملمن در این بازدید از موزه واقع در آرامگاه بوعلی سینا، مقبره عارف قزوینی و دیگر بخش‌های آرامگاه نیز بازدید کرد و از کتب علمی و تاریخی که در این آرامگاه نگهداری می‌شود کسب اطلاع کرد.

وی همچنین سیر تصویری زندگی بوعلی سینا را مورد بازدید قرار داد و از دوره‌های مختلف زندگی علمی، تحصیلی و کاری او جویا شد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در حاشیه این بازدید بر نقش اثرگذار بوعلی سینا در علم طب و پزشکی دنیا تاکید کرد و افزود: ایرانیان در بسیاری از علوم از جمله علم پزشکی سابقه درخشان و پرمحتوایی دارند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید