کد خبر: 321665
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار: نواحی صنعتی قم توسعه یابد

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم اهمیت توسعه ناحیه‌های صنعتی در بخش‌های پنج‌گانه قم را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: نواحی صنعتی مکمل و پشتیبان شهرک‌های صنعتی استان به شمار می‌آیند و باید موردتوجه جدی مسئولان امر قرار بگیرند.

استاندار قم ضمن استقبال از پیشنهادهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای واگذاری زمین‌هایی جهت فعالیت‌های اقتصادی، بابیان اینکه زمین برای کاربری مشخص واگذار می‌شود افزود: باید بررسی‌ها و استعلام‌های لازم پیش از اعطای زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری انجام شود.

سرمست بابیان اینکه مکانیزه توسعه زیرساخت‌ها برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی طبق قانون مشخص‌شده است خاطرنشان کرد: الگوی تفاهم سه‌جانبه در زمینه تامین برق در شهرک صنعتی شکوهیه با موفقیت اجرایی شده است که قابل‌تعمیم به سایر نواحی صنعتی می‌باشد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌ الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

وی بابیان اینکه در زمینه شهرک پوشاک در بخش کهک نیز ظرفیت جدیدی ایجادشده است گفت: باید بررسی‌های لازم برای رفع موانع قانونی انجام شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لغو همایش سرمایه‌گذاری قم به دلیل شیوع کرونا اظهار داشت: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با همفکری بخش خصوصی موظف به گرفتن مجوزهای بی‌نام برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر حمایت از توسعه واحدهای تولیدی موفق تصریح کرد: باید از مبانی حقوقی، کارشناسی و فنی برای استفاده بهینه از منابع با تعادل بخشی به مسائل بهره گرفته شود.

استفاده از فناوری‌های نوین برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضروری است

استاندار قم همچنین در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به عملکرد مطلوب قم در کشف کالای قاچاق گفت: مشارکت در اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق بین استان‌های هم‌جوار می‌تواند به افزایش کشفیات و مقابله با قاچاق سازمان‌یافته کمک کند.

سرمست یکپارچه‌سازی آمار دستگاه‌های مختلف متولی مبارزه با قاچاق کالا را خواستار شد و افزود: اجماع نظر در بین مدیران دستگاه‌ها و تعریف واحد از قاچاق کالا و نحوه مقابله با آن ضروری می‌باشد.

وی بابیان اینکه هدف از مبارزه با قاچاق کالا، امنیت سرمایه‌گذاری و پشتیبانی از تولید است افزود: تقویت نیروهای گمرکی، توسعه تیم‌های بازرسی و نیز استفاده از ابزار الکترونیکی و کنترل هوشمند باید در دستور کار متولیان این امر قرار بگیرد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر مسئولان استانی به شهرک دامشهر در سال ۹۸ یادآور شد: مصوبه‌های جلسه‌ای که به‌صورت میدانی در این شهرک برگزار شد، باید پیگیری شود.

منطقه دامشهر به مساحت ۷۵۰ هکتار در ۱۴ کیلومتری قم احداث‌شده و در آن ۱۴۵۰ واحد دام‌پروری، تجاری و خدماتی مستقر می‌باشد.

وی همچنین با تاکید بر تامین ماسک و لوازم بهداشتی موردنیاز مردم در دوران شیوع کرونا گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید وظیفه خود را در راستای تامین مواد اولیه و تکمیل زنجیره تولید و توزیع با جدیت ایفا کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید