مرگ ۱۲ نفر به دلیل کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی ثبت شد

به گزارش قم پرس رضا چمن ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه روند شیوع دوباره کرونا در شهرهای تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود صعودی و نگران کننده است، بیان کرد: با ابتلاء و شیوع زیاد بیماری در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه شمار مبتلایان قطعی کرونا در شاهرود و میامی از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا پایان روز پانزدهم مردادماه ۹۹ به یک هزار و ۳۱۲ نفر رسیده است، افزود: شهرستان‌های شاهرود و میامی در وضعیت قرمز از بابت شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه طی سه هفته گذشته ۱۲ مورد مرگ در بین بیماران تست مثبت کرونا در شهرهای تحت پوشش دانشگاه ثبت شده است، گفت: هم اکنون ۸۰ بیمار با تشخیص کرونا بستری هستند که ۱۵ نفر از آنها بدحال و در بخش‌های «آی سی یو» تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

چمن بیان کرد: بررسی شرح حال و رصد تماس‌های بیماران کووید ۱۹ در شاهرود و میامی نشان می‌دهد که اکثر مبتلایان اخیر در تجمعات و محل‌های شلوغ به ویروس آلوده شده‌اند لذا با توجه به فعال بودن چرخه انتقال عامل بیماری از آحاد مردم و بالاخص سالمندان و کسانی که بیماری‌های مزمن زمینه‌ای دارند مصرانه انتظار داریم که مردم در هیچ گونه گردهمایی و تجمعی شرکت نکنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید