کد خبر: 321806
۰
۰
نسخه چاپی

بی‌توجهی به هشدارهای کرونایی در قم نگران کننده‌است

احسان شریفی پور روز پنجشنبه دراین زمینه اظهار داشت: ‌شیب ممتد و رو به رشد شیوع کرونا در قم که برخلاف پیک اول درحال امتداد است، به دلیل عدم توجه اجتماعی به پروتکل‌های هشدار دهنده‌است.

وی گفت:‌چنانچه مردم به هشدارها توجه نکنند ماه‌های پیش رو بسیار نگران کننده خواهد بود.

۱۴ مردادماه جاری ، وضعیت کرونا در قم قرمز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در این زمینه اعلام کرده بود: متاسفانه بعد از آنکه پیک دوم ویروس کرونا در قم مشاهده شد، وضعیت استان قم به رنگ قرمز تبدیل‌ شده و شاهد گسترش این ویروس در بین همشهریان هستیم.

به گفته محمدرضا قدیر، عدم استفاده از ماسک، حضور در تجمعات و برگزاری آیین‌ها و همچنین جدی نگرفتن بیماری توسط برخی از مردم موجب بازگشت وضعیت قرمز درقم شد.

به گفته وی، تعداد بستری بیماران مبتلا به کرونا در حال افزایش است، دو ماه پیش بستری افراد مبتلا به کرونا ۷۰ نفر بود که امروز به بیش از ۳۵۰ نفر رسیده‌است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید