کد خبر: 321837
۰
۰
نسخه چاپی

سعیدی: مراقب انحراف دستاوردهای فرهنگی انقلاب باشیم   

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در آیین رونمایی از نماد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران (فهما) در حرم مطهر حضرت معصومه اظهار داشت: باید بسیار مراقب باشیم که دستاوردهای فرهنگی نظام اسلامی دچار خدشه و تحریف نشود.

سعیدی با اشاره به واقعه غدیرخم به عنوان عیدالله الاکبر، ایجاد انحراف از سوی منافقان در این واقعه عظیم در جهت فراموشی آن را مورد توجه قرار داد و گفت: این اقدام بسیار ارزشمندی است که باید از بدل سازی برای آن و جایگاه متعالی مساجد با دقت و بصیرت جلوگیری کنیم.

تولیت حضرت معصومه مساجد را رسانه ای برای همه اقشار مختلف مردم و متعلق به نظام اسلامی دانست و گفت: تولیدها و محصول های فرهنگی دارای ارزش والایی است که باید کاملا مورد کنترل و نظارت قرار بگیرد تا به انحراف کشیده نشود.

وی با بیان اینکه باید کارکردهای مسجد در نظام اسلامی را احیا کرده و توسعه ببخشیم، گفت: هویت مساجد باید کاملا حفظ و حراست شود و کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید به دنبال قوام بخشیدن به این هویت دینی و اهداف رفیع آن باشند.

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب زنده شدن ارزش های دینی در جامعه شده است، تصریح کرد: همه فعالان و نهادهای مرتبط با مساجد باید محوریت امام جماعت را مورد توجه قرار دهند و بزرگداشت نماز را به عنوان یکی از اهداف اصلی پیگیری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه قم عش آل محمد و خاستگاه انقلاب اسلامی و ام‌القرای جهان اسلام است، اظهار داشت: انتخاب استان قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران بسیار شایسته است که امیدواریم کانون‌های فرهنگی و هنری در این خطه مقدس بتوانند این طرح را به خوبی دنبال کنند.

سعیدی: مراقب انحراف دستاوردهای فرهنگی انقلاب باشیم   

به دنبال تربیت نیروهای متخصص و انقلابی در حوزه‌های فرهنگی هستیم

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز گفت: ما در این مجموعه به دنبال تربیت نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و هنری هستیم.

حجت الاسلام حبیب‌ رضا ارزانی افزود: در کشور بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که ۹۸ درصد این کانون‌ها در طرح جامع فهما مشارکت داشتند.

وی بر ضرورت احیای کارکردهای مساجد در نظام اسلامی به عنوان یک وظیفه اصلی و اساسی تأکید کرد و گفت: طرح جامع فهما به دنبال هم‌آوایی و هم‌افزایی بوده و همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط و فعالان مساجد باید با محوریت ائمه جماعات برای استمرار و بالندگی این طرح در سال‌های آینده مشارکت کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه طرح جامع فهما به دنبال فعال‌سازی و اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری بر اساس معیارهای دینی و انقلابی مساجد است، اظهار داشت: ما به دنبال تربیت نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در عرصه های گوناگون فرهنگی و هنری هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای روزآمدی فعالیت‌ها در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پیگیری برنامه‌های به روز در قالب طرح جامع فهما، اقدام های انجام گرفته در این طرح را مورد توجه قرار داد و گفت: پیش از شیوع کرونا اولین رویداد ملی فهما در سال ۹۸ به انجام رسید و بحمدالله نتایج مطلوبی به دست آمد.

ارزانی با بیان اینکه در طرح جامع فهما ارتقاء کیفی و کمی فعالیت‌های فرهنگی و هنری به موازات یکدیگر پیگیری شده است، اظهار داشت: در اجرای طرح فهما در سال گذشته کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و در مجموع ارزیابی‌ها استان قم با فاصله زیاد در رتبه نخست قرار گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» تا پایان سال ۱۴۰۰ به استان قم واگذار شده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم طرح‌ها و الگوهای مناسب را از سوی جمهوری اسلامی ایران در اختیار همه مسلمانان و جهانیان قرار دهیم.

سعیدی: مراقب انحراف دستاوردهای فرهنگی انقلاب باشیم   

طرح جامع فهما می‌تواند نقشه‌های شوم دشمنان در حوزه فرهنگ را خنثی کند

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح جامع فهما می‌تواند توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را خنثی کند.

احمد امیرآبادی فراهانی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری توانسته خدمات فرهنگی ارزشمندی را در اختیار نسل جوان و نوجوان کشورمان قرار دهد، خاطرنشان کرد: انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اقدام بسیار مبارکی است که لازم است از همه دست‌اندرکاران این عرصه تشکر کنیم.

نماینده قم با بیان اینکه قم به عنوان پایتخت انقلاب و آبروی نظام اسلامی افتخارهای بسیاری دارد و امیدواریم این عنوان نیز مایه افتخار و مباهات باشد، گفت: دشمنان نقشه‌ها و توطئه‌های بسیاری برای خدشه‌دار کردن فرهنگ ایرانی و اسلامی در شهر مقدس قم دارند.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی استان قم یکی از مطالبه های جدی رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید عنایت ویژه‌ای در این خصوص داشته باشد، گفت: طرح جامع فهما می‌تواند توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را خنثی کند.

امیرآبادی در پایان نقش موثر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد توجه قرار داد و گفت: این فرهنگ بالنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در برابر هجمه‌های دشمنان بیمه کرده که یکی از مجموعه‌های موثر در راستای توسعه این فرهنگ بالنده می‌تواند کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باشد.

سعیدی: مراقب انحراف دستاوردهای فرهنگی انقلاب باشیم   

رتبه نخست قم در فهما نتیجه یک کار دسته جمعی و گروهی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز با تاکید بر این که رتبه نخست قم در فهما نتیجه یک کار دسته جمعی و گروهی است، گفت: شخص وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مساله اهتمام ویژه‌ای دارند.

سید موسی حسینی کاشانی اظهار داشت: امروز در آستانه یک اتفاق بزرگ در استان هستیم که نتیجه تلاش‌های یک مجموعه بزرگ است.

مدیرکل ارشاد قم خاطرنشان کرد: حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قم نشان از اهمیت این موضوع برای شخص ایشان است.

وی تصریح کرد: همچنین لازم است تشکر ویژه از آیت‌الله سعیدی داشته باشیم که همواره پشتوانه برنامه‌های فرهنگی استان هستند و این اتفاق نیز بدون حمایت ایشان انجام نمی‌شد به همین جهت از لطفی که به مجموعه ما داشته‌اند تشکر می‌کنیم.

حسینی کاشانی افزود: این که قم به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور در رویداد ملی فهما قرار گرفته نتیجه یک کار دسته جمعی است به ویژه امروز خدمت حجت‌الاسلام ارزانی هستیم که در این راستا تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند.

حسینی‌ کاشانی در ادامه عنوان کرد: امروز اِلمان و نشان «قم به عنوان پایتخت فرهنگ وهنر مساجد کشور» نیز رونمایی می‌شود که نوید بخش روزهای درخشان‌تری برای مساجد استان قم خواهد بود و این استان می‌تواند الگوی مساجد سایر مناطق کشور قرار بگیرد.

نماد پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران تحت عنوان فهما طی آیینی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم رونمایی شد./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید