کد خبر: 321845
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار: انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران کاری درخور بود

به گزارش ایرنا، در آستانه عید سعید غدیر خم پنچ‌شنبه شب طی آیینی با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهرام سرمست استاندار قم نماد پایتخت فرهنگ‌ و هنر مساجد ایران موسوم به فهما در حرم کریمه اهل بیت در قم رونمایی شد.

استاندار قم در این آیین طی سخنانی انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران را شایسته و به جا دانست و اظهار داشت: برگزاری این موضوع ارزشمند در ایام عید غدیر خم ودر شهر عش آل محمد (ص) بر ارزش فرهنگی و هنری آن می افزاید.

بهرام سرمست با اشاره به ضرورت انتقال مفاهیم و ارزش های اسلامی و انقلابی به نسل جوان، اضافه کرد: این مهم با بهره گیری از فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی میسر می شود.

استاندار قم اهتمام همه دست اندرکاران برای اغناء فرهنگ جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: از صدر اسلام تاکنون مسجد پایگاه فرهنگی اسلام بوده است و در این مسیر باید از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهره مند شویم.

وی انتخاب به جا و شایسته قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران را مورد توجه قرار داد و افزود: قم همواره نقش بسیار مهم و موثری در انقلاب اسلامی داشته و وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س)، حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید بر اهمیت این جایگاه افزوده است.

وی همچنین ضمن قدردانی به مناسبت کسب رتبه نخست کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم در طرح فهما، گفت: ارتقاء شاخص های فرهنگی استان و پاسخگویی به مطالبه ها و دغدغه های رهبر انقلاب و دلسوزان نظام اسلامی همواره در جلسه های شورای فرهنگ عمومی مد نظر مسئولان استان بوده و گام های موثری در راستای تحقق اهداف فرهنگی و دینی نظام جمهوری اسلامی برداشته شده است.

استاندار قم در پایان با تاکید بر افزایش مسئولیت و تکالیف فرهنگی و هنری قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنری مساجد ایران، خاطر نشان کرد: تلاش و جدیت همه متولیان امر فرهنگ و هنر در راستای ارتقاء فرهنگی ارزش های انقلاب و نمایش شکوه و جایگاه والای مسجد در فرهنگ دینی به کار گرفته شود./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید