طرح شمیم حسینی در ۵۰ بقعه استان سمنان اجرا می‌شود

به گزارش قم پرس حجت الاسلام اسماعیل تدینی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح شمیم حسینی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به میزبانی این اداره کل ضمن بیان اینکه اجرای نیات موقوفات مرتبط با محرم متناسب با شرایط فعلی کشور محور اصلی طرح مذکور است، بیان کرد: این طرح برای اجرای نیات مرتبط با اطعام, تعزیه‌داری و روضه‌خوانی در ماه محرم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، بیان کرد: شمیم حسینی از رویکرد نمایشگاهی به رویکرد تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، در بین عزاداران تغییر کارکرد داده و هدف آن نیز کمک به مناطق فقیر نشین، حاشیه شهر و.. به منظور تعظیم شعائر حسینی است.

مدیرکل اوقاف استان سمنان با بیان اینکه شمیم حسینی ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفان استان را نیز دنبال می‌کند، گفت: ترویج روحیه مواسات و همدلی و کمک مومنانه به اقشار کم برخوردار از دیگر محورهای طرح است.

تدینی با بیان اینکه در سطح استان سمنان ۷۶۹ موقوفه در سه سرفصل مربوط به طرح شمیم حسینی وجود دارد، ابراز کرد: در ایام ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به اجرای نیات آنها اقدام می‌شود همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری مراسم تمامی عوائد موقوفات مرتبط با محرم به صورت تهیه سبد غذایی و پخت غذای گرم برای نیازمندان خواهد بود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید