کد خبر: 322374
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری مراسم عزاداری محرم درفضای باز مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم

حمید ناطقی روز شنبه با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم هیات خادم الرضا(ع) قم اظهار کرد: ما همواره تابع منویات مقام معظم رهبری هستیم و به دغدغه ایشان مبنی بر نحوه برگزاری مراسم عزاداری امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا، توجه ویژه و جدی داریم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری چگونگی و تصمیم‌گیری برای برگزاری مراسم عزاداری را بنا بر نظر کارشناسان ستاد ملی مبارزه با کرونا ارجاع داده‌اند و ما نیز مثل همیشه پیرو فرمایشات ایشان هستیم.

وی عنوان کرد: بیش از یک ماه است منتظر نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد مقابله با بحران استان هستیم تا مراسم عزاداری دهه اول محرم را به چه شکل برگزار کنیم که چند روز قبل به ما اجازه برگزاری مراسم با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی را دادند.

ناطقی یادآور شد: عاشقان امام حسین(ع) وهیاتی‌ها در ایام کرونا نشان دادند که حساسیت خاصی به رعایت مسائل بهداشتی دارند و با حضورشان در عرصه خدمت‌رسانی به جامعه پزشکی و مردم و همچنین اجرای گسترده طرح مواسات و همدلی، ثابت کردند که در تمام صحنه‌ها حضور موثر و مفید دارند.

وی تاکید کرد: ما هر ساله مراسم عزاداری دهه اول محرم را در سالن شهید حیدریان برگزار می‌کردیم، اما امسال باوجوداینکه ستاد استانی مقابله با کرونا اجازه برگزاری مراسم در سالن را به ما داد، تصمیم گرفتیم برای رفاه حال مردم و رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی، محل مراسم را به فضای باز(زمین چمن) مجموعه ورزشی حیدریان قم منتقل کنیم.

مسوول هیات خادم الرضا(ع) قم به همکاری ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان برای انتقال مراسم از سالن به فضای باز مجموعه ورزشی حیدریان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی شده تا عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت فاصله تعیین‌شده در محل مراسم استقرار پیدا کنند و به سوگواری بپردازند.

ناطقی در خصوص زمان برگزاری مراسم عزاداری هیات خادم الرضا(ع) قم در دهه اول محرم عنوان کرد: مراسم از ساعت ۲۲ آغاز می‌شود و حداکثر زمان آن، دو ساعت خواهد بود.

وی درباره پخش زنده مراسم عزاداری در فضای مجازی گفت: مقدمات لازم برای پخش زنده مراسم از صفحات آپارات، اینستاگرام، یوتیوب، فیس بوک و دیگر بسترهای مجازی فراهم‌ شده‌است.

ناطقی اضافه کرد: خانواده‌ها می‌توانند برای رعایت بیشتر مسائل بهداشتی، با رعایت فاصله اجتماعی روی صندلی‌ها بنشینند و از مراسم عزاداری امام حسین(ع) در هیات خادم الرضا(ع) استفاده کنند.

وی درباره نحوه پذیرایی از عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: مقررشده تا پذیرایی با رعایت مسائل بهداشتی انجام شود.

مسؤول هیات خادم الرضا(ع) قم بابیان اینکه رُکن اصلی کار و هدف ما پیروی از دستورات مقام معظم رهبری است، گفت: برنامه‌ریزی کردیم تا در دهه اول محرم غذای گرم را در مناطق مختلف شهر و به‌ویژه مناطق کم برخوردار توزیع کنیم.

ناطقی ادامه داد: از شب نیمه شعبان تاکنون ۱۳ دوره طرح مواسات و همدلی را در مناطق کم برخوردار قم انجام دادیم و این طرح همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید