کد خبر: 322389
۰
۰
نسخه چاپی

مدیریت موج دوم کرونا با سازگار کردن جامعه

بهرام سرمست روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود، در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی محدودیت‌های تعیین‌شده برای موج دوم کرونا در قم اظهار داشت: در موج نخست بیماری سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا بیشتر بر روی تعطیلی اماکن و کسب‌وکارهای مختلف متمرکز بود.

وی ادامه داد: اما به مرور و با توجه به اینکه طول دوره کرونا قابل پیش‌بینی نمی‌باشد و مشخص نیست تا چه زمانی با ما خواهد بود، ستاد مذکور بیشتر برای سازگاری و سبک جدید زندگی تدبیر می‌کند.

سرمست با تاکید بر اینکه در تصمیم‌گیری‌های ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا هدف اصلی حفظ سلامتی مردم و همچنین تامین معیشت آن‌هاست گفت: تلاش داریم تا ترکیب مناسبی از این تعارض‌ها و تناقض‌ها را فراهم کنیم و پیوندی که بین دو مقوله سلامت و معیشت برقرار می‌شود، ما را از این بیماری عبور دهد.

استاندار قم با یادآوری تلاش‌های زیادی که برای تولید واکسن کرونا صورت می‌گیرد، گفت: تا رسیدن به آن مرحله مردم و متولیان امور مذهبی و همچنین اصناف و اداره‌های مختلف باید مسائل بهداشتی را به بهترین شکل ممکن رعایت کنند.

وی تصریح کرد: در تمامی اماکنی که احتمال تجمع است سعی کنیم آن را به حداقل برسانیم و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز به حداکثر برسد، تا به کمک یکدیگر موج دوم کرونا مانند موج اول آن کنترل و مدیریت شود.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید