کد خبر: 322398
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار قم:از ظرفیت اتباع برای جذب سرمایه‌گذاری استفاده شود

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه‌ای با نماینده ولی‌فقیه در هندوستان با اشاره به جایگاه قم در عرصه‌های جهانی اظهار داشت: قم جهان شهر تشیع است و این قابلیت را دارد که مبانی نظری و فکری مذهبی از قم به سایر نقاط جهان صادر شود.

وی با تاکید بر تلاش بر حفظ تفکر اعتدال و میانه‌روی در قم اضافه کرد: این گفتمان باید بر پایه عقلانیت و اتخاذ تصمیم‌هایی با دیدگاه میانه‌روی باشد و تفکر اعتدال را از قم به سایر نقاط انتقال دهد.

استاندار قم با اشاره به ظرفیت‌های قم در کشورهای خارجی و حضور اتباع مقیم غیر ایرانی در این استان افزود: تدابیر لازم برای استفاده از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی صورت گرفته است و توفیق‌های خوبی نیز در این زمینه داشته‌ایم.

وی برنامه‌ریزی در راستای تحقق شعار سال در استان را موردتوجه قرار داد و گفت: تدوین ۸۲ فرصت سرمایه‌گذاری با اولویت برای جذب سرمایه‌گذاران و نیز برنامه‌ریزی برای احیای واحدهای راکد و بازگشت به چرخه تولید ازجمله برنامه‌های استان در راستای رونق و جهش تولید از سال گذشته تاکنون بوده است.

سرمست با اشاره به بحران کرونا در این استان خاطرنشان کرد:‌ تعیین تکلیف اتباع غیر ایرانی در استان در بحران و شیوع کرونا ازجمله مسائل مهمی بود که با تدابیر لازم و برگزاری نشست با سفیر هند در ایران و مدیریت صحیح عملیاتی شد تا ضمن توجه به تعمیق روابط دیپلماتیک بین دو کشور مساله سلامت عمومی نیز در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی پور نماینده رهبری در هندوستان نیز در ابتدای این جلسه از اقدام‌ها و تدابیر استاندار قم در خصوص ساماندهی و اعزام اتباع هندی قدردانی کرد.

استاندار قم:از ظرفیت اتباع برای جذب سرمایه‌گذاری استفاده شود

سالروز ورود آزادگان به کشور از روزهای ماندگار انقلاب است

استاندار قم همچنین در پیامی به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود نخستین گروه از آزادگان به میهن اسلامی گفت: این روز یادآور یکی از روزهای پرخاطره و ماندگار تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است.

در پیام بهرام سرمست آمده است: روز بازگشت سرافرازانه آزادگان سرافراز، روایت گران صادق صبر و استقامت، یادگاران ارزشمند دوران پرافتخار دفاع مقدس و گنجینه‌های فراموش‌نشدنی انقلاب اسلامی که باایمان راسخ و روحیه قوی و پرصلابت، سال‌های متمادی در برابر همه شکنجه‌ها و فشارهای جسمی و روحی دشمن ایستادند و با حفظ دین و اعتقادات و دل‌بستگی خود به اسلام، امام و انقلاب و در اوج عزت و سربلندی به آغوش ملت بازگشتند.

پیام ادامه یافته است: ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ایثارگران و مجاهدان هشت سال دفاع مقدس، سالروز ورود تاریخی آزادگان به میهن عزیز اسلامی را به همه غیور مردان آزاده به‌ویژه آزادگان صبور و سربلند استان قم تبریک و تهنیت عرض نموده و سعادت و توفیق روزافزون همگی آنان را تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و در پرتو آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ آزادگان سرافراز پس از سال‌ها رنج و مرارت در زندان‌های رژیم بعث عراق، به ایران اسلامی بازگشتند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید