کد خبر: 322408
۰
۰
نسخه چاپی

ایجاد ۳۱۲۶ شغل در صنعت گردشگری قم

حمید یزدانی شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه قم پایتخت تشیع و نگین گردشگری کشور است افزود: باوجود تمام محدودیت‌ها، برای بهبود زیرساخت‌های گردشگری استان در سال‌های اخیر اقدام‌های مختلفی انجام‌شده که ارتقای صنعت گردشگری قم را در پی داشته است.

وی بابیان اینکه قم مقصد مهم گردشگری مذهبی در کشور است، ادامه داد: بخش گردشگری و زیارت مهم‌ترین محور توسعه قم است، ازاین‌رو این حوزه نیازمند توجه و حمایت بیشتر از جنبه‌های گوناگون به‌ویژه حمایت‌های مالی و جذب سرمایه‌گذار می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری قم، افزود: از ۳۵ واحد هتل موجود در استان، ۲۲ هتل با حمایت‌های انجام‌شده در این دولت احداث‌شده است.

یزدانی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون، ۲۰ سفره‌خانه سنتی، ۲۲ مجمع گردشگری،۴ واحد پذیرایی، ۴۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۰ مهمان‌پذیر، ۴ هتل آپارتمان، ۳ مرکز تفریحی و ۵ مرکز بوم گردی به ظرفیت گردشگری استان افزوده‌شده است.

وی ادامه داد: با طرح‌های بهره‌برداری شده از ابتدای سال ۹۲ تاکنون، یک هزار و ۱۴۹ اتاق و همچنین ۳ هزار و ۷۰۰ تخت به مجموعه ظرفیت گردشگری قم افزوده‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم بابیان اینکه ۲ منطقه نمونه گردشگری در سال‌های اخیر در این استان تعریف‌شده است گفت: منطقه نمونه گردشگری در سال ۹۴ و مرکز گردشگری سلامت در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسیده است.

یزدانی ادامه داد: فاز نخست منطقه نمونه گردشگری خلجستان بااعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال نیز ازجمله طرح‌هایی است که در هفته دولت سال جاری امکان بهره‌برداری از آن وجود دارد.

وی بابیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر وارد قم می‌شوند، گفت: توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان و همچنین معرفی این ظرفیت‌ها در رونق اقتصادی استان نقش موثری ایفا می‌کند.

قم دارای ۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمان‌پذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین‌راهی و پذیرایی با ظرفیت ۱۲ هزار تخت است.

شهر قم دارای بیش از ۳۶۰ اثر تاریخی است که هرکدام از این آثار با ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی، هویت هفت‌هزارساله شهر قم را به نمایش گذاشته است.

طبق کاوش‌های صورت گرفته توسط باستان شناسان در تپه قلی درویش واقع در حاشیه جنوبی شهر قم و در مسیر جمکران، باستانی بودن شهر قم را اثبات کرده است. طبق لایه‌نگاری و کاوش‌های تپه قلی درویش، مدارکی دال بر وجود مستنداتی از حدود هفت هزار سال پیش و هزاره چهارم، سوم، دوم و اول پیش از میلاد، دوره سامانی و سلجوقی به‌دست‌آمده است.

علاوه بر جاذبه‌های مذهبی ازجمله حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، تدفین ۴۴۴ امامزاده در این شهر، قم دارای ظرفیت‌های طبیعی و آثار تاریخی متعددی است که برخی مانند تیمچه بازار و کاروانسرای دیرگچین در کشور بی‌نظیر است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید