کد خبر: 324947
۰
۰
نسخه چاپی

محدودیت های کرونایی در قم اعمال شود

به گزارش سه شنبه شب روابط عمومی علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر در جلسه گروه کاری تخصصی سلامت و امنیت غذایی قم همچنین افزود: پشتوانه اصلی ما مردم هستند و اگر ۱۰ هزار تخت جدید نیز اضافه کنیم تا زمانی که همراهی مردم را نداشته باشیم اتفاق خاصی رقم نمی خورد.

رئیس علوم پزشکی قم در ادامه به طرح هر خانه یک پایگاه بهداشت نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح سطح مراقبت ها را از مراکز بهداشت به منازل می بریم که بسیار با اهمیت است.

حساسیت های مردم به موضوع کرونا را افزایش دهیم

معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه با تاکید بر افزایش حساسیت های مردم به موضوع کرونا گفت: همه گروه های جامعه وظیفه دارند در این خصوص فعالانه عمل کنند.

بیژن سلیمان پور تصریح کرد: یکی از فضاهایی که در این خصوص می تواند آگاهی رسانی مطلوبی داشته باشند، مساجد هستند که باید از ظرفیت مساجد استفاده و پیام های بهداشتی از طریق آنها مخابره شود.

معاون استاندار قم همچنین با تاکید بر اهمیت موضوع افزایش جمعیت گفت: این امر باید فرهنگسازی شده و در کنار مسائل اقتصادی باید سبک زندگی مردم نیز تغییر کند.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید