کد خبر: 324957
۰
۰
نسخه چاپی

کتاب فلسفه علم روانشناسی منتشر می‌شود

به گزارش قم پرس، اداره آماده سازی و چاپ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، از انتشار کتاب «فلسفه علم روانشناسی» خبر داده است.

این اثر پژوهشی به عنوان متن درسی و منطبق با سرفصل درسی «فلسفه علم روان‌شناسی» مقطع کارشناسی مصوب شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی و شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم نگارش یافته است که به زودی به بازار نشر ارائه خواهد شد.

مؤلف این اثر حجت الاسلام مسعود آذربایجانی است که در ۴۰۷ صفحه به بهای ۵۲ هزار تومان به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان سمت منتشر خواهد شد.

در معرفی این اثر آمده است: فلسفه علم روانشناسی، به‌عنوان یکی از شاخه‌های فلسفه علم و فلسفه علوم انسانی، به‌ویژه برای دانش‌پژوهان و علاقه‌مندان حوزه دانش روانشناسی ضرورت دارد. افزون بر نیل به توانایی و کسب دانش و مهارت در رویکرد کلی و یکپارچه به دانش روانشناسی، فهم عمیق‌تر موضوع، هدف، روش، قلمرو، تبیین، پس‌زمینه‌های تاریخی و فلسفی و حتی مفاهیم اساسی در روان‌شناسی همگی می‌تواند از مباحث فلسفه علم روان‌شناسی باشد.

با توجه به اینکه فلسفه علم روانشناسی، معرفتی درجه دوم و موضوع آن، خودِ دانش روانشناسی است، روش ما در این کتاب در هر فصل و جستار سه مرحله دارد: ۱. ابتدا جستجوی آن مورد در متون و منابع روان‌شناسی به حدی که تصور نسبتاً روشن و جامعی از آن مسئله در متون روانشناسی و در نزد روان‌شناسان به دست آید؛ ۲. بررسی فلسفی آن مسئله یا موضوع در فلسفه علم، فلسفه علوم انسانی و سپس در متون فلسفه روانشناسی؛ ۳. براساس فلسفه اسلامی و منابع آن، نقادی و رویکرد انتقادی به مباحث داشته، یا درصدد استخراج آرا و دیدگاه‌های فیلسوفان مسلمان در این مسئله برآمده‌ایم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید