کد خبر: 325081
۰
۰
نسخه چاپی

اکسیر محبت حسینی منتشر شد

به گزارش قم پرس «اکسیر محبت حسینی» مجموعه مطالبی دربارۀ اهمیت محبّت حضرت سیدالشهداء علیه‌السّلام و روش تحصیل آن است. در این کتاب میزان اثر گذاری محبّت به اولیا الهی در تقرّب الی الله و رسیدن به مقام لقاء الله بیان شده است که چگونه محبّت به امام حسین علیه‌السّلام و اشک و گریه بر آن حضرت، انسان را به خداوند متعال می‌رساند.

جوهره عمل صالح، محبت اولیای الهی است و انسان بدون این محبت نمی‌تواند مسیر تقرب الهی را طی کند. زیرا در قوس صعود و بالا رفتن به سمت خداوند امام واسطه تقرب است و اوست که انسان‌ها را به طرف خدا می‌کشاند. به همین دلیل کسی که می‌خواهد به سمت خدا حرکت کند باید خود را به امام نزدیک کرده و با تمام وجود به ایشان دل بدهد.

در ادامه چکیده از یک صفحه از کتاب را با هم می‌خوانیم:

معمولاً تصور انسان‌ها بر این است که اگر بخواهند مسیر عبودیّت و بندگی را طی کنند باید در اعمال ظاهری کوشش زیادی داشته باشند؛ اما بر اساس تعالیم انبیا و اولیا الهی، آن چیزی که از این عمل ظاهری و پیکرۀ بیرونی عمل برتر است، محبّت، عشق، عبودیّت و اخلاصی است که در قلب انسان قرار دارد. محبّت و عشق، از یک سو معیار و محک سنجش است و از سوی دیگر وسیلۀ حرکت انسان.

حال سوال این است که چرا محبّت این‌اندازه ارزش و قیمت دارد؟ انسان در عالم خلقت قرار است به‌سمت خداوند متعال حرکت کند؛ حرکت انسان به‌سوی خداوند یعنی شخص از خود بیرون بیاید و به جای اینکه خود را بخواهد، خدا را بخواهد؛ به جای اینکه تابع نفس باشد، تابع خدا باشد و خداوند را در وجودش حاکم کند. قطعاً این هدف با انجام اعمال ظاهری ممکن نیست و اگر انسان مدام سر بر سجده بگذارد و رکوع کند و صدقه بدهد و هزاران کار خیر انجام دهد، تا آن جنبۀ قلبی در وجودش فعال نشود، رشد نمی‌کند و حرکتی به‌سوی خدا انجام نمی‌گیرد.

جوهرۀ عمل صالح، محبّت اولیای الهی است و انسان بدون این محبّت نمی‌تواند مسیر تقرّب الهی را طی کند. زیرا در قوس صعود و بالا رفتن به‌سمت خدا، امام واسطۀ تقرّب است و اوست که انسان‌ها را به طرف خدا می‌کشاند. به همین دلیل کسی که می‌خواهد به‌سمت خدا حرکت کند، باید خود را به امام نزدیک کرده و با تمام وجود به ایشان دل بدهد.

و هم از این جهت که در قوس نزول نیز تمام امور عالم به دست امام است و از قلب امام می‌جوشد و پایین می‌آید و او فاعل در کائنات است و نیاز نیست که خود را با آن تنظیم نماید. لذا وقتی مطلبی از قلب حضرت می‌گذرد و ایشان آن را بیان می‌کنند، اگر بخواهند دیگر امور را نیز طبق ارادۀ قلبی‌شان تدبیر می‌کنند و نفوس و اسباب و علل را پیش می‌برند.

«اکسیر محبت حسینی» کتابی کاملاً متفاوت دربارۀ عشقی کاملاً متفاوت، جدیدترین اثر حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن وکیلی است که به تازگی در ۲۲۴ صفحه به بهای ۳۰ هزار تومان منتشر شده است و در ایام ماه محرم با تخفیف ۴۰ درصدی به بهای ۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

علاقه مندی برای خرید این اثر می‌توانند به اینجا مراجعه کنند!

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید