کد خبر: 325088
۰
۰
نسخه چاپی

حرکت کاروان راهیان کربلا در قم یاد دفاع مقدس را زنده می‌کند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی بسیج هنرمندان قم، سید محمد حسن یزدی نژاد در این رابطه بیان کرد: با توجه به اینکه تقریبا همه جوانان و نوجوانان آن روزهای پر شکوه را ندیده و شوق و نشاط رزمندگان را برای اعزام به مناطق عملیاتی از نزدیک لمس نکرده اند، این اقدام نمادین گوشه‌ای از جلوه‌های زیبای ایثار و شهادت را برای آنان مجسم می کند.

وی گفت: با توجه به اینکه امسال برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تحت الشعاع شیوع کرونا قرار گرفته، هدف از اجرای این برنامه، یادآوری دوران دفاع مقدس و ارج نهادن به خون شهدا و ایثارگران است که نگذاشتند امنیت کشور از دست برود.

یزدی نژاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان، جانبازان و شهدای استان قم خاطر نشان کرد: نسل امروز باید با دفاع مقدس آشنا باشند تا بتوانند آگاهانه در جهت حفظ امنیت کشور تلاش کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم ادامه داد: این کاروان از ۳۱ شهریور با رعایت پروتکل های بهداشتی ضمن حرکت در سطح استان و زنده کردن نام و یاد رزمندگان و شهدای قم به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اجرای پاتوقی سرود در ۴۰نقطه از شهر و روستاهای استان قم را آغاز کرده‌است.

وی ضمن اشاره به این که کاروان راهیان کربلا به همت سازمان بسیج هنرمندان و همکاری سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم و راهنمایی و رانندگی قم شکل گرفته گفت: استقبال مردم عزیز و شهید پرور قم از این کاروان بسیار خوب بوده که در معابر و سطح شهر کاملا مشهود است.

یزدی نژاد در پایان یادآور شد که سازمان بسیج هنرمندان استان قم برنامه های مختلفی را در هفته دفاع مقدس، متناسب با شرایط جامعه اجرا می کند که از جمله می توان به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، جشنواره سراسری شعر رازهای ارغوانی، اختتامیه جشنواره سرود آوای وصل بسیج و تولید تله تئاتر غارت اشاره کرد.

۳۱ شهریورماه، سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث صدام در سال ۱۳۵۹ علیه جمهوری اسلامی ایران است که از ۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته «دفاع مقدس» نامگذاری شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید